ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

صدای جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۳۰ زبان

1 دقیقه خوانده شده
صدای جمهوری اسلامی ایران با بیش از 30 زبان

در دنیای مجازی و عصر ارتباطات و اطلاعات، رسانه ها نقش محوری در آگاهی بخشی و شکل دهی به افکار عمومی دارند. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از رسانه ها کوشید با انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات، انحصار رسانه ای غرب را به چالش بکشد. معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ارائه برنامه های جذّاب و متنوع از رادیو ها، شبکه های تلویزیونی و پایگاه اینترنتی خود، این وظیفۀ خطیر وسنگین را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ ارتباط نزدیک با مخاطب، بی طرفی و صداقت، تأکید بر ارزش های اسلامی، مخالفت و مبارزه با بی عدالتی وظلم باعث شده است تا هم اکنون میلیون ها نفر در سراسر جهان از رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی استفاده نمایند و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.

در حال حاضر ۳۳ رادیو به ۳۰ زبان در سه اداره کل و یک شبکه رادیویی برنامه های خود را تولید و پخش می کنند که عبارتند از:

۱- اداره کل اروپا و آمریکا شامل: رادیو فرانسه، رادیو آلمانی، رادیواسپانیایی (پرتغالی) ، رادیو ایتالیایی، رادیو انگلیسی،رادیو آلبانیایی و رادیو روسی

این اداره کل با ۷ رادیو، برنامه های متنوعی را برای مخاطبان آن سوی مرزها در قاره های اروپا و آمریکا، اقیانوسیه، مناطقی از آفریقا، آسیای میانه و شبه قاره هند را تحت پوشش رسانه ای خود قرار داده است.

۲- اداره کل شبه قاره و شرق آسیا شامل: رادیو هندی، رادیو ملایو، رادیو ژاپنی، رادیو چینی، رادیو دری مشهد، رادیوبنگلا، رادیو پشتو

این اداره کل با ۷ رادیو برنامه های متنوعی را برای مخاطبان در کشورهای افغانستان، پاکستان ، هند،  بنگلادش، چین و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس و بخشهایی از غرب آسیا، تولید و پخش می گردد.

۳-اداره کل آسیای مرکزی و قفقاز شامل: رادیوارمنی، رادیوازبکی، رادیو آذری تبریز، رادیو تاجیکی، رادیو ترکمنی، رادیو آشوری، رادیو قزاقی، رادیوتالشی، رادیو ترکی استانبولی، رادیو آران.

این اداره کل با ۱۰ رادیو برنامه های خود را برای مخاطبان در کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، سوریه، اردن، لبنان، مصر، افغانستان و پاکستان پخش می نماید.

۴- شبکه عربی و آفریقایی شامل: رادیوعربی، رادیوهوسا، رادیوسواحیلی، رادیوفلسطین، رادیو عبری، رادیونداء البحرین

از نکات حائز اهمیت در رادیوهای برون مرزی صداوسیما بهره مندی گسترده از شبکه خبرنگاران حرفه ای و آزاد سراسر جهان، بالاخص مناطق بحران خیز و خبرساز است که رخدادهای مهم جهانی را در سریعترین زمان ممکن اطلاع رسانی می کنند.

آدرس وب سایت کلیه رادیو های برون مرزی از طریق IRIB World Service در دسترس مخاطبان قرار دارد.

صدای جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۳۰ زبان

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *