ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

شماره نوروزی مجله آزما روی پیشخوان آمد

1 دقیقه خوانده شده
شماره نوروزی ماهنامه آزما ویژه بهار ۱۴۰۰ منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.
شماره نوروزی مجله آزما روی پیشخوان آمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مهر؛ صدوپنجاه‌وششمین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی آزما، ویژه اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

ندا عابد مدیرمسئول این‌ماهنامه در گفتگو با مهر گفت نشریات فرهنگی یکی از دستاوردهای مهم فرهنگی کشورمان در قرنی که گذشت بودند. به‌همین‌دلیل و به احترام این‌نشریات، صفحه آرایی این‌شماره آزما را در برخی صفحات، شبیه نشریاتی چون آدینه، سخن، تکاپو، نگین، خوشه و … انجام دادیم. چندین مطلب هم از این‌مجلات قدیمی کار کردیم که در آغاز قرن جدید، ادای دینی به آن‌ها کرده باشیم. در همین‌راستا با مریم زندی نیز مصاحبه‌ای داشتیم که سال‌هاست به‌عنوان عکاس چهره‌های ادبیات و هنر کشور فعالیت می‌کند.

در ابتدای این‌شماره آزما، مطالب و یادداشت‌های کوتاهی از نویسندگان، شاعران و اهالی قلم درباره آمدن سال جدید و کرونا منتشر شده و سپس گزارشی با عنوان «نمایشگاه یا فروشگاه مجازی کتاب تهران؟!» آمده که گفتگوهای کوتاهی را با نویسندگان و فروشندگان کتاب شامل می‌شود. سپس در بخش گفتگو، مصاحبه‌ای با مریم زندی با عنوان «من با عکاسی عشق می‌کنم» درج شده است.

اولین‌پرونده شماره ۱۵۶ آزما، «خدمت یا خیانت؟ دلالی، در عرصه هنر؟!» است که نوشته‌ها و گفتارهایی از محمدرضا خاکی، علیرضا سمیع‌آذر، سعید باباوند و مرتضی کاظمی را شامل می‌شود. در بخش بعدی این‌مجله یعنی «در حوالی صحنه» مساله تئاتر آنلاین و اما و اگرهایش در گفتگو با نغمه ثمینی، مسعود دلخواه و شهرام گیل‌آبادی منتشر شده و پس از آن، دومین پرونده این‌شماره درج شده که «نگاهی به ریشه‌ها؛ ما نام و مان خویش از آنان گرفته‌ایم» است و نوشتار و گفتار احمد پوری، کامیار عابدی، زهره نیلی، اکبر اکسیر و داوود ملک‌زاده را شامل می‌شود.

بخش نیم‌نگار این‌شماره آزما، درباره عباس صفاری شاعر تازه‌درگذشته است که نوشته‌هایی از حافظ موسوی، سعدی گل‌بیانی و هرمز شریفی را شامل می‌شود.

در صفحات پایانی شماره نوروزی آزما، بخش‌هایی از داستان‌ها و مطالب مجلات قدیمی نامبرده در کلام مدیرمسئول مجله مذکور، با همان‌شمایل و طراحی قدیمی منتشر شده‌اند.

این‌مجله با ۸۲ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

شماره نوروزی مجله آزما روی پیشخوان آمد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *