چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

شماره بهاری ماهنامه «قلک» روی پیشخوان آمد

1 دقیقه خوانده شده
شماره جدید ماهنامه کودک «قلک» ویژه بهار ۱۴۰۰ منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.
شماره بهاری ماهنامه «قلک» روی پیشخوان آمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری مهر؛ هشتاد و یکمین شماره ماهنامه قلک ویژه فروردین‌ ۱۴۰۰ به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. مخاطبان این‌نشریه که ششمین‌سال فعالیت خود را آغاز می‌کند، کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال هستند.

در این شماره از مجله مذکور، به بهانه فرارسیدن سال جدید، «بیجو و جیبو» دو شخصیت خرگوشی قلک، سال نو را در کنار دوستانشان تحویل می‌کنند، عمو نوروز و ننه سرما به دلیل شرایط کرونایی تلفنی با هم گفت‌وگو می‌کنند، «دیدی‌ و دادی» دو شخصیت فضایی قُلکی برای تولدشان در روز اول بهار کارت هدیه برای هم می‌گیرند، پزشکان ایرانی هفت‌سین کرونایی می‌چینند و قُلکی‌ها، نوروز را با بچه‌های افغانستان جشن می‌گیرند.

شعر «به سبزه‌ها چی گفتی؟» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، داستان «پیک‌ کمکی!» از نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، شعری از زهرا موسوی همراه با بازی «بچین و بچش»، داستان «لباس رویِ بند مال کیه؟!» با ترجمه نسترن فتحی و تصویرگری رابرت دویس، داستان «هدیه تولدِ دی‌دی» از مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، بازی شومینه خاموش، اخبار قِل‌قُلکی از زهرا جلائی‌پور و تصویرگری میثم موسوی، آشنایی با کشور افغانستان نوشته جویا میرزاده و بازی ببین و بگو از جمله مطالب این‌شماره «قلک» هستند. این‌مجله با ۲۸ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

ماهنامه «قلک» همچنین با توجه شیوع ویروس کرونا در جهان و تبعاتی که بر ابعاد گوناگون زندگی بشر داشته، با محوریت موضوعی «کودکان و دوران کرونایی» اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان «جشنواره فرهنگی هنری فرفره» کرده است. این جشنواره در چهار رشته عکاسی، نقاشی، شعر و داستان برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی WWW.CAPF.IR مراجعه کنند.

شماره بهاری ماهنامه «قلک» روی پیشخوان آمد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *