ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی البرز: رعایت قانون مبنای اطلاق عنوان خبرنگاری است

1 دقیقه خوانده شده
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: رعایت قانون و احراز ضوابط موضوعه، مبنای اطلاق عنوان خبرنگاری و بهره مندی از حمایت های عرصه مطبوعات است.
سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی البرز: رعایت قانون مبنای اطلاق عنوان خبرنگاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا ؛ «سعید جابری انصاری» با اشاره به اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر محکومیت قضایی فردی ( مهیار تقی خانی) که مدعی خبرنگاری و فعالیت حرفه ای در حوزه مطبوعات و خبرنگاری البرز است، توضیحاتی را ارائه نمود.

وی در این زمینه گفت: پیرو خبر منتشره مبنی بر رسیدگی قضایی به تخلف فردی که در فضای مجازی، از وی به عنوان خبرنگار توصیف شده به اطلاع عموم می رساند فرد مذکور بر اساس مستندات و ضوابط و شرایط قانونی، فاقد شرایط لازم و مدارک قانونی معتبر برای اطلاق عنوان خبرنگار جهت فعالیت رسانه ای می باشد و همانگونه که طی استعلام صورت گرفته از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز انجام شد و توسط خبرگزاری میزان نیز منتشر گردید، نامبرده فاقد سابقه اطلاعات و ثبت نام در سامانه جامع رسانه ای کشور و یا خانه مطبوعات البرز بوده است.

جابری انصاری ادامه داد: بر اساس مقررات ناظر بر فعالیت در مطبوعات، شرایط ثبت نام خبرنگاری و صدور کارت خبرنگاری بدین شرح است که متقاضیان باید ابتدا در سامانه جامع رسانه ای کشور ثبت نام انجام دهند و پس از آن در خانه مطبوعات استان به عنوان تنها تشکل صنفی رسانه ای نیز ثبت نام و عضویت داشته باشند و کارت خبرنگاری برای آنها صادر گردد که بر همین اساس از خانه مطبوعات البرز نیز استعلام به عمل آمد و نتیجه آن بیانگر هرگونه سابقه مشارالیه در خانه مطبوعات البرز است.

وی افزود: علاوه بر موارد فوق، باید از سوی مرجع رسانه ای، برای فردی که عنوان خبرنگار به وی اطلاق می گردد، حق بیمه رسانه ای واریز شود که بازهم درخصوص نامبرده، هیچیک از موارد فوق، صورت نگرفته است.

جابری انصاری در مورد انتشار تصویر کارتی از نامبرده به عنوان خبرنگار روزنامه عصر توسعه در فضای مجازی گفت: مدیران روزنامه مذکور باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توضیحات لازم را ارائه نمایند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: فعالان رسانه ای و خبرنگاران بر اساس قوانین نظام جامع رسانه ای در هر منطقه و استان محل فعالیت خود، می بایست از مجرای خانه مطبوعات به عنوان تشکیلات صنفی مورد وثوق، اقدام به احراز هویت و اعتبار سنجی نمایند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در واقع نمایندگان رسانه های خود بوده و هرگونه اظهار نظر و فعالیت خبری آنها به لحاظ حقوقی متوجه مدیران رسانه نیز می شود و بر همین اساس مدیران مسوول بایستی در این زمینه مراقبت و پاسخگویی لازم را داشته باشند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: افرادی که به عنوان خبرنگار آزاد نیز می خواهند در فضای رسانه ای به انتشار خبر اقدام نمایند بایستی حتما در سامانه جامع رسانه ای و مراجع رسمی ثبت نام و مجوز فعالیت کسب کنند در غیر این صورت اطلاق آنها به عنوان خبرنگار، می تواند موجب تبعات گردد.

سرپرست اداره کل ارشاد اسلامی البرز: رعایت قانون مبنای اطلاق عنوان خبرنگاری است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *