چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

سردبیر روزنامه‌ «هفت صبح»: شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات به محتوای مطبوعات وابسته‌اند

1 دقیقه خوانده شده
مدیر مسئول و سردبیر روزنامه‌ «هفت صبح» گفت: شبکه‌های اجتماعی در دوران انتخابات تولید محتوا ندارند و چون نمی توانند روی اتفاقات متمرکز و عمیق بشوند، در نهایت به نویسندگان و محتوای مطبوعات وابسته هستند.
سردبیر روزنامه‌ «هفت صبح»: شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات به محتوای مطبوعات وابسته‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اهالی رسانه با اشاره به نقش جدی و تعیین‌کننده رسانه‌ها در گرم‌تر شدن فضای انتخابات، گفت: نقش رسانه‌ها در انتخابات باید معطوف به این باشد که نامزدها حامل چه برنامه‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای برای پیشبرد امور کشور هستند.

به همین بهانه از آرش خوشخو، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه‌ «هفت صبح» درباره نقش رسانه‌ها در انتخابات پیش رو پرسیدیم.

وی با بیان این که شبکه های اجتماعی در تولید محتوا نقش چندانی ندارد گفت: محتوا را معمولا مطبوعات تولید می‌کنند و شبکه های اجتماعی آن را بازنشر می‌کنند. انتخابات بحثی جدی و پیچیده است و شبکه‌های اجتماعی در این موضوع باز هم مدیون مطبوعات هستند.

به نظر من در بزنگاه های حساس مثل انتخابات، مطبوعات نقش مهم‌تر و بیشتر از شبکه های اجتماعی دارند. چون کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی خیلی نمی توانند روی اتفاقات متمرکز و عمیق بشوند و در نهایت به نویسندگان مطبوعات وابسته هستند.

نقش غیرمستقیم  «کلاب هاوس» در انتخابات  

خوشخو نقش نرم‌افزار کلاب هاوس در انتخابات را غیرمستقیم دانست و گفت: مباحث کلاب‌هاوس توسط رسانه‌های دیگر منتشر می‌شود و بعدا به گوش توده های مردم می‌رسد. کلاب هاوس نوعی تریبون برای شنیدن حرف‌هایی است که در شبکه‌های رسمی قابل شنیدن نیستند. کسانی که در بحث‌های کلاب هاوس مشارکت دارند، غالبا خودشان در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

در فضای کلاب هاوس صحبت‌های خوبی می‌شود که در گرم شدن فضای انتخابات در رسانه ها تاثیر می‌گذارد. ولی ما نمی دانیم این بحث‌ها بر توده مردم چه تاثیری داشته و بازنشر مباحث چقدر به دست افکار عمومی  می‌رسد.

کلاب‌هاوس محصولی جدید در دنیای رسانه‌های اجتماعی است که بدون اتکا به عکس و ویدئو و نوشته، توانسته در دنیا و البته ایران محبوبیت یابد. در این فضا کاربران می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر حرف بزنند و نظرهای خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سردبیر روزنامه‌ «هفت صبح»: شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات به محتوای مطبوعات وابسته‌اند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *