ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: واکسیناسیون خبرنگاران پس از سالمندان بالای ۶۵ سال

1 دقیقه خوانده شده
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سال خوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: واکسیناسیون خبرنگاران پس از سالمندان بالای ۶۵ سال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پرسون؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند و پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند، قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا وارد کشور شده است گفت: از این مقدار واکسن حدود ۸۲۰ هزار دُز تزریق شده است ضمن اینکه کسانی که واکسن زده‌اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و اغلب تا ۲ هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسند.

وی با تاکید برای اینکه خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد، بیان کرد: ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

لاری اظهار کرد: افتخار می‌کنیم از معدود کشورهایی هستیم که در حال تولید واکسن کرونا هستیم این در حالی است که همه کشورهای جهان گرفتار کرونا شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام مراحل پایانی تولید ۲ واکسن پاستور و برکت خبر داد و گفت: امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی مرحله سوم این واکسن‌ها به نتیجه برسد در تیر ماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.

لاری ادامه داد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی در کشور مشاهده نشده و همچنان ویروس غالب همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این‌ ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.

طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تولید یک واکسن ایمن حدود پنج الی ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است، از طرفی معلوم‌ نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و اینها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد: واکسیناسیون خبرنگاران پس از سالمندان بالای ۶۵ سال

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *