پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

زمان و فرآیند تجدیدنظرِ رتبه‌بندیِ روزنامه‌ها اعلام شد

1 دقیقه خوانده شده
بنابر اعلام اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، جلسات کمیته تجدیدنظر رتبه‌بندی روزنامه‌ها از شنبه دوم بهمن‌ماه آغاز می شود.
زمان و فرآیند تجدیدنظرِ رتبه‌بندیِ روزنامه‌ها اعلام شد

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در این اطلاعیه آمده است: پس از اعلام نتایج اولیه رتبه‌بندی روزنامه‌ها در تاریخ ۲۴ آذرماه جاری،  مدیران مسوولی که نسبت به امتیاز دریافتی اعتراض داشتند، درخواست خود برای رسیدگی مجدد به شاخص‌های مورد اعتراض را طی نامه‌ای به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارسال کردند.

این اداره کل با تجمیع اعتراضات و برنامه‌ریزی برای تشکیل هیات تجدید نظر، مطابق شیوه‌نامه رتبه‌بندی روزنامه‌ها اقدام کرد و به‌دنبال آن، جلسه مقدماتی هیات تجدید نظر در روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در دفتر مدیرکل مطبوعات وخبرگزاری‌های داخلی برگزار و مقرر شد از شنبه دوم بهمن‌ماه جلسات هیات تجدیدنظر در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها (واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه دوم، پلاک ۱۱) برگزار شود.

بر اساس این اطلاعیه، مدیران مسوول روزنامه‌های معترض یا نماینده معرفی شده توسط آن‌ها طبق نوبت تعیین شده در جلسات اعلامی حضور می‌یابند و نسبت به طرح اعترض خود به صورت مدلل و با ارائه سند، اقدام می‌کنند.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در این اطلاعیه تصریح کرده است: زمان‌بندی و تعیین نوبت به نحوی انجام شده که روزنامه‌های استانی و محلی، فرصت برنامه‌ریزی برای حضور در جلسه را داشته باشند. جلسات مربوط به مدیران مسوول روزنامه های استانی و محلی که امکان و یا تمایل حضور در جلسه را نداشته باشند به صورت مجازی برقرار می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، از مدیران مسوول روزنامه درخواست می‌کند با توجه به محدودیت زمان، موارد مدنظر خود را به‌صورت فشرده و مستند طرح نمایند تا امکان رسیدگی به همه موارد در زمان‌بندی صورت‌گرفته، مقدور شود.

گفتنی است، بر اساس شیوه‌نامه رتبه‌بندی روزنامه‌ها، هیأت تجدیدنظر که اعضای آن با هیأت ارزیابی اولیه متفاوت ‌است، به‌شرح زیر است:

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی (به عنوان رئیس)

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها (به عنوان دبیر)

 یکی از اعضای هیأت ‌مدیره انجمن روزنامه‌های غیردولتی به انتخاب هیأت مدیره آن انجمن

یکی  از اعضای  هیأت ‌مدیره  شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات به انتخاب آن شورا

 یک روزنامه‌نگار با سابقه به انتخاب انجمن پیشکسوتان مطبوعات

همچنین نماینده هیأت ارزیابی (بدون حق‌رأی)  و یک نفر منشی نیز در جلسات تجدیدنظر شرکت می‌کنند.

فهرست کاملِ نوبت‌های تعیین‌شده برای روزنامه‌هایی که درخواست تجدیدنظر داشته‌اند به شرح زیر است:

جدول زمان‌بندی جلسات تجدیدنظر رتبه‌بندی جدول زمان‌بندی جلسات تجدیدنظر

 شیوه‌نامه رتبه‌بندی روزنامه‌ها

زمان و فرآیند تجدیدنظرِ رتبه‌بندیِ روزنامه‌ها اعلام شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *