ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین: رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه‌ای ممکن نیست

1 دقیقه خوانده شده
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها در برابر تولید ملی رسالت خطیری دارند گفت: رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه‌ای ممکن نیست.
رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین: رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه‌ای ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مهر؛ محمد کشاورز با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها» پس از سال ۱۳۹۹ که جهش تولید و سال ۱۳۹۸ که رونق تولید نامگذاری شده بود نشان از آن دارد که «تولید» همچنان مهم‌ترین اولویت اقتصاد کشور است.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران برای شکوفایی نیازمند محور شدن تولید در همه ابعاد آن است افزود: همان طور که کارشناسان و خبرگان اقتصادی بارها گفته‌اند ظرفیت‌های اقتصاد کشور از حیث کمیت و تنوع دارای شرایط مطلوبی است و حتی در شرایط کنونی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه نفتی و بانکی درآمدهای ارزی کشور کاهش یافته و این موضوع اقتصاد ایران را از جوانب گوناگون تحت تأثیر قرار داده، با برنامه ریزی و مدیریت صحیح جهادی و انقلابی می‌توان با محوریت «تولید» به سمت شکوفایی اقتصادی حرکت کرد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اضافه کرد: قطعاً برای تحقق شعار سال علاوه بر آنکه دولت، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها وظایف سنگینی بر عهده دارند رسانه‌ها نیز رسالت خطیری دارند. رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه‌ای ممکن نیست.
وی تصریح کرد: این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی زمینه به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی را فراهم کنند.
کشاورز اضافه کرد: به نظر می‌رسد ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی بخشی از «پشتیبانی» رسانه‌ها در تحقق شعار سال است، زیرا هر چه تقاضای مصرف کنندگان برای کالای داخلی بیشتر شود میزان تولید کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.
وی عنوان کرد: اگر باکیفیت ترین کالاهای داخلی به بازار عرضه شود اما مصرف کنندگان اطلاعی درباره کیفیت کالای مورد نظر نداشته باشند آن کالا در رقابت با رقبای خارجی که سالهاست در اذهان مصرف کنندگان رخنه کرده‌اند حرفی برای گفتن نخواهد داشت و دقیقاً اینجاست که نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم به مصرف کالاهای ایرانی اهمیت پیدا می‌کند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین تاکید کرد: رسانه باید از تولیدکننده کالا نیز افزایش قابلیت‌ها را مطالبه کند و از طرف دیگر قدرت افکار عمومی را در مصرف یک صدای کالای ایرانی برای رونق تولید طلب کند.
وی گفت: برای تحقق شعار سال، رسانه‌ها رسالت مهم دیگری نیز بر عهده دارند و آن احصاء و انعکاس «موانع» تولید و همچنین مطالبه رفع آن از دولت و دستگاه‌های ذیربط است.
این مسئول اظهار کرد: پر واضح است که واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، مقررات زائد در مسیر تولید و لزوم قطع دست واسطه‌ها از مهمترین موانع تولید است که اصحاب رسانه می‌توانند در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری نمایند.
وی درپایان یادآور شد در این راستا و با هدف مطالبه گری اخیراً جلسات هم افزایی و نقش آفرینی در سند تحول قضائی به منظور بررسی میدانی و عارضه یابی شرکت‌های تولیدی در راستای رفع موانع تولید با حضور دادستان و مسئولین سازمان‌های بسیج حقوقدانان، بسیج مهندسین صنعت و بسیج رسانه برگزار می‌شود که امید است با تداوم آن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف قدم‌های مؤثری در این مسیر برداشته شود.

رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین: رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه‌ای ممکن نیست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *