پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رییس بسیج رسانه البرز: واقعه کربلا مفهوم خبرنگاری را ارتقا داد

1 دقیقه خوانده شده
رییس بسیج رسانه استان البرز گفت: واقعه کربلا مفهوم و جایگاه خبرنگاری را از لحاظ گفتاری و محتوایی تغییر و ارتقا داد.
رییس بسیج رسانه البرز: واقعه کربلا مفهوم خبرنگاری را ارتقا داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سرهنگ پاسدار سید محمدرضا موسوی زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته پاسداشت خبرنگار با حضور در  خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز، افزود: واقعه ای در روز عاشورا اتفاق افتاد که اگر گسترش و انتقال آن از طریق سخنرانی توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) انجام نمی شد کربلا در کربلا می ماند.

وی بارزترین تقارن از زمان واقعه کربلا تا کنون را تقارن روز خبرنگار با روز عاشورای حسینی دانست و تصریح کرد: این ۲ در کنار هم نیستند بلکه در مسیر هم هستند و این ۲ رویداد از نظر مناسبتی در کنار هم هستند ولی از لحاظ مفهومی در یک راستا حرکت می کنند.

موسوی زاده با بیان اینکه خبرنگاران با قرار گرفتن در این مسیر یک تکلیف به آن ها یادآوری می شود، گفت: وظیفه خبرنگار بازگو کردن وقایع در مسیر حق با درنظر گرفتن اخلاق است زیرا در مسیر کربلا حتی یک مکروه هم اتفاق نیافتاد.

وی وظیفه خبرنگار را انتقال خبر دانست و افزود: این وظیفه در نظام جمهوری اسلامی متفاوت است به طوریکه در وقایع مختلف این انتقال خبر باید به درستی و صحت و سرعت انجام شود تا جریانات معاند نتوانند در جریان انتقال آن نقشی داشته باشند.

ایجاد همگرایی و تعامل بین رسانه و نهادهای حکومتی

رییس بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا اخبار را جامع و کامل منتقل می کند، اظهار داشت: این انتقال اخبار یک مفهوم دیگر را می رساند که دیگر نباید نگاه پیوستی به رسانه داشته باشیم بلکه رسانه اصل حوادث است نه پیوست حوادث و بایستی بین رسانه و نهادهای حکومتی همگرایی و تعامل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اثرگذاری واقعه کربلا در مفهوم و نقش خبرنگاری، گفت: خبرنگاری همان جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب است که می تواند افکار را جابجا کند.

وی با تاکید بر اینکه به ما به دنبال انتقال صحیح افکار در جامعه هستیم، افزود: تقارن روز عاشورای حسینی با روز خبرنگار یک جهش حرکتی در جهاد تبیین بود که به وقوع پیوست.

موسوی زاده تولید محتوا را یکی از ضروریات بخش رسانه دانست و تصریح کرد: در این گرد و غباری که رسانه های معاند ایجاد می کنند نقش بسیج رسانه در انتقال مفاهیم درست و اسلامی در کنار دیگر رسانه ها بوده و این دو به تعامل و همگرایی با هم رسیده اند.

رییس بسیج رسانه البرز: واقعه کربلا مفهوم خبرنگاری را ارتقا داد + فیلم

خبرنگار توقع آرامش ندارد

رییس بسیج رسانه با بیان اینکه خبرنگار هیچ زمان توقعی همچون توقع آرامش ندارد، گفت: خبرنگار دائم در حال تکاپو است و در حوادث مختلف حضور می یابد و از صفوف محافظین عبور کرده و خود را به مسوولان رسانده و با شجاعت سوال می پرسد که نشان می دهد توقع در او مرده است.

وی افزود: امروز نگاه به اصحاب رسانه عمق خردمندی و خردافزایی را نشان می دهد و با تجلیل از اصحاب رسانه پیوست همگرایی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه خوب بود مسوولان استانی برای این قشر زحمتکش حداقل یک مراسم روز خبرنگار در تعامل با دیگر سازمان ها می گرفتند، افزود: این مراسم می توانست اتفاقی خوب را در تجلیل از شان خبرنگار رقم بزند.

خبرنگاری در البرز سخت تر از دیگر استان ها است

موسوی زاده البرز را متشکل از اقوام مختلف برشمرد و گفت: خبرنگاری در البرز سخت تر از دیگر استان ها است زیرا این استان از ده ها اقوام مختلف تشکیل شده ولی استان های دیگر یک دست هستند و خبرنگاران البرزی باید در راستای انسجام فرهنگی مذهبی حرکت کنند تا تشکک اتفاق نیافتد.

وی رعایت اصول خبرنگاری و نوشتاری در ایرنا را بسیار بالا دانست و افزود: مجموعه خبری ایرنا تعهد و تخصص دارند و  سرآمد تمام خبرگزاری ها است.

رییس بسیج رسانه البرز: واقعه کربلا مفهوم خبرنگاری را ارتقا داد + فیلم

رویکرد بسیجی در مویرگ های خبری استان البرز جریان دارد

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز نیز در این نشست گفت: اکنون یک رویکرد بسیج وارانه ای را در مویرگ های خبری استان شاهد هستیم که حاصل تلاش بسیج رسانه به روش ها و ابزار مختلف است و تلاش شده که رویکردهای ارزشی برای اصحاب رسانه تبیین شود.

اکبر بهاروند در خصوص اهمیت قلم و رسانه افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی رویکرد قلم با سایر جوامع متفاوت است به طوریکه در بزرگترین نسخه خبری دنیا که قرآن مجید می باشد خداوند به ارزش و جایگاه قلم قسم یاد کرده که حجت را بر تمام ملت ها و امت اسلامی تمام نموده است.

وی با بیان اینکه چرا قلم را افضل تر و در کنار خون شهید دانسته اند، اظهار داشت: شهادت اوج هر اقدام جهادی است و رسیدن به قرب الهی است و قلم مروج راه شهادت بوده و انسان ها را به سمت رفتارهای جهادگرانه ترغیب می کند.

وی گفت: در طول تاریخ مورخان و متحرفان زیادی سعی کرده اند که وقایع تاریخی و دینی را که بزرگترین آن ها واقعه عظیم کربلا است به انحراف کشانده و تضعیف کنند ولی ۲ تریبون رسا و محکم حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین (ع) را در آن برهه تاریخی داشتیم که نگذاشتند واقعه کربلا به تاریخ بپیوندد.

بهاروند افزود: امروز اگر چه در مقابل یک عِده و عُده بزرگ رسانه ای و بنگاههای خبری و فرافکن قرار گرفته ایم اما با قلم هایی ارزشی و جهادی که داریم مجهزتر و رساتر از تمام این هجمه رسانه ای هستیم.

رییس خبرگزاری ایرنا در البرز ادامه داد: دشمنان در سالهای متمادی جنگ های مختلف بویژه جنگ نرم را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداختند و سال های گذشته مقام معظم رهبری به اشکال و بیانات مختلف تاکید و تذکر دادند که ما در حوزه رسانه چه کار کنیم و در این مسیر  جهاد تبیین را بر ما تکلیف فرمودند.

وی اضافه کرد: در جهاد تبیین ۲ رویکرد داریم که یکی تبیین ارزش های موضوعی مذهبی ، دینی و اسلامی است و این تکلیف بر عهده فعالان و مبلغان حوزه دین بوده و از طرفی جهاد تبیین عملکرد نظام اسلامی نیز هست که ۲ گروه اصحاب رسانه و مسوولان و کارگزاران نظام میدان دار آن هستند.

بهاروند لزوم جهاد تبیین برای مسوولان را داشتن سواد رسانه ای دانست و گفت: به دلیل رویکرد و اعتقاد قلبی ما به فریضه جهاد می طلبد که بسیج رسانه یک همگرایی و وحدت رویه بیشتری در رسانه داشته باشد.

وی افزود: امروز همه ما باید در یک میدان و در یک خاکریز استوار به عنوان سربازان جنگ نرم عمل کنیم و تلاش کنیم همه ظرفیت های رسانه ای استان را برای اعتلای نظام اسلامی، جهادی بسیج کنیم.

رییس بسیج رسانه البرز: واقعه کربلا مفهوم خبرنگاری را ارتقا داد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *