ش٫ دی ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

رپرتاژآگهی/حضور همراه اول در نمایشگاه تستا با محوریت اعلام نیازهای فناورانه

1 دقیقه خوانده شده
همراه اول در نمایشگاه ساخت ایرانی برای ارائه خدمات دیجیتال و جذب راهکارهای نوآورانه شرکت کرد.
حضور همراه اول در نمایشگاه تستا با محوریت اعلام نیازهای فناورانه

همراه اول در نمایشگاه ساخت ایرانی برای ارائه خدمات دیجیتال و جذب راهکارهای نوآورانه شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران؛ ششمین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و همچنین دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت جمعه ۲۳ آذر ۱۴۰۳ با حضور همراه اول در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا امروز ۲۶ آذر ۱۴۰۳ پابرجاست.

در تستای امسال که به همت دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) برگزار می شود، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در کنار ۱۲ شرکت و نهاد دولتی، نیازهای فناورانه خود را ارائه کرد و پژوهشگران، فناوران و شرکت های دانش بنیان توانستند از این فرصت استفاده کرده و ضمن حضور در آن، راهکارهای خود را برای حل این نیازها عرضه کنند.

حضور همراه اول سالن ۴۱ در این دوره از نمایشگاه با تمرکز بر ارائه نیازهای فناورانه «مرکز تحقیق و توسعه» و سرویس های «سازمانی» بود. در بخش خدمات سازمانی «آواک» با هدف تامین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی و با امکان شبکه بی سیم سنتی و علاوه بر آن انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی سیم سنتی ارائه شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز سرویس های توسعه یافته فناورانه ای نظیر «مودم ۵G بومی»، «شبکه های گسترده نرم افزار محور»، «هوم پاد»، «مخابرات نوری فضای آزاد»، «لینک رادیویی پرظرفیت»، «راهکارهای واقعیت گسترده» و «سامانه پایش فعال شبکه موبایل» را در کنار نیازمندی های فناورانه به این نمایشگاه برد.

گفتنی است در قالب فرآیندهای اجرایی این نمایشگاه، مراحل مختلف شناسایی نیازهای فناورانه توسط صنایع شامل ارزیابی توانمندی فناوران با برگزاری جلسات B2B و رویدادهای Riverse Pithch بود.

در مرحله شناسایی نیازهای فناورانه، صنایع مختلف نیازهای فناورانه خود را شناسایی و مستند کردند. این نیازها در قالب فرم های مشخصی گردآوری شد تا فناوران بتوانند به آنها پاسخ دهند.

پس از شناسایی نیازها، فناوران مختلف ارزیابی شدند تا توانایی آنها در پاسخگویی به این نیازها بررسی شود؛ این ارزیابی ها به منظور انطباق بهتر فناوری ها با نیازهای صنعت انجام شد.

مرحله برگزاری جلسات B2B و رویدادهای Reverse Pitch شامل جلسات مستقیم میان فناوران و صنایع بود که به عنوان مثال یک شرکت صنعتی و یک تیم فناور توانستند به طور مستقیم درباره مشکلات فناورانه بحث کنند و راه حل های ممکن را ارائه دهند.

نمایشگاه تستا شامل بخش های مختلفی نظیر غرفه های شرکت های متقاضی فناوری، نشست های B2B، کارگاه های آموزشی و مشاوره ای بود که تمامی این فعالیت ها به منظور ترویج همکاری و تبادل دانش تخصصی میان فناوران و صنایع برگزار شد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=19405

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *