ی٫ شهریور ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ و قدرت آن در ویرایش عکس

1 دقیقه خوانده شده
تصور کنید که می‌توانید با یک کلیک، اشیا اضافی را از عکس خود حذف کرده، پس‌زمینه عکس را به طور کامل تغییر داده یا تصاویر خلاقانه و منحصربه‌فرد خلق کنید. این قدرت هوش مصنوعی فتوشاپ است که قصد داریم امروز درباره آن صحبت کنیم.
روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ و قدرت آن در ویرایش عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از آکادمی همراه؛ در دهه‌های اخیر،  سرعت پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی موجب شده که یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی هنر و فناوری در زمینه طراحی گرافیک در حال پیشرفت به شمار آید و یکی از مهم‌ترین دستاوردها در این زمینه، ترکیب AI با نرم‌افزارهایی چون Adobe Photoshop است. این ادغام نه‌تنها به طراحان گرافیک این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت و با دقت بالا ایده‌های خود را به تصویر بکشند، بلکه ابزارهای خلاقانه پیشرفته‌ای را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

با نگاهی به دنیای هنر و طراحی متوجه می‌شویم که AI فرصت‌های جدیدی برای طراحی و خلق تصاویر خلاقانه برای هنرمندان فراهم کرده است. به همین دلیل، آموزش روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ به‌عنوان یک ابزار پیشرفته، گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت و سرعت در فرایند خلق آثار هنری گرافیست‌ها به شمار می‌رود.

در این مقاله، به روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ و بهره‌مندی از آن در نرم‌افزار  Photoshop خواهیم پرداخت. از نحوه نصب هوش مصنوعی فتوشاپ و افزونه‌های متنوع تا بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی در بهبود پردازش‌های گرافیکی، سعی کردیم همه جنبه‌های این مسیر جالب را برای هنرمندان ارائه دهیم. همچنین، نگاهی به اثرات و تأثیرات جذاب این تکنولوژی بر تولیدات گرافیکی خواهیم داشت.

هوش مصنوعی فتوشاپ و تحولات شگفت‌انگیز در ویرایش عکس

هوش مصنوعی فتوشاپ که با نام Generative Fill شناخته می‌شود، دنیای ویرایش عکس را متحول کرده است. نحوه نصب هوش مصنوعی فتوشاپ بسیار آسان است و این ابزار قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد به طور خودکار بخش‌هایی از عکس را حذف و با محتوای جدید جایگزین کرده و با قدرت و خلاقیت بیشتری تصاویر را ویرایش کنید؛ اما توانایی های هوش مصنوعی فتوشاپ تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود، این ابزار قدرتمند تحولات شگفت‌انگیزی در این نرم‌افزار به وجود آورده است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • حذف اشیاء اضافه: به‌راحتی می‌توانید قسمت‌هایی از عکس مثل افراد، تیرهای برق، واترمارک و… را از تصویر حذف کنید.
  • تغییر پس‌زمینه: می‌توانید پس‌زمینه عکس خود را به طور کامل به هر تصویری که می‌خواهید تغییر دهید.
  • ایجاد تصاویر خلاقانه: تکنولوژی ai به شما اجازه می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی خلاقیت به خرج دهید و تصاویر منحصربه‌فرد بسازید.
  • روتوش چهره: می‌توانید به طور خودکار عیب‌وایراد چهره را برطرف کنید و چهره‌ها را زیباتر کنید.
  • ترمیم عکس‌های قدیمی: اگر قصد ترمیم و بازسازی عکس‌های قدیمی یا آسیب‌دیده را دارید، به کمک این هوش مصنوعی می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

مزایای استفاده AI در فتوشاپ

اگر طراح گرافیکی هستید یا کارهای ادیت عکس به کمک این نرم نرم‌افزار انجام می‌دهید، حتماً می‌دانید که آموزش نصب هوش مصنوعی در فتوشاپ و استفاده از آن چه مزایایی به همراه دارد. به‌طورکلی هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند که وظایفمان را به‌صورت دقیق‌تر و آسان‌تر انجام داده و با چالش‌های کمتری روبه‌رو شویم. از مزایایی که این ابزار قدرتمند برای طراحان به همراه داشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت: به کمک ai بسیاری از وظایف ویرایش عکس را به طور خودکار و در عرض چند ثانیه انجام می‌شود.
  2. سادگی: استفاده از آن بسیار آسان است و نیاز به مهارت‌های تخصصی ندارد.
  3. دقت: با دقت بسیار بالایی عمل می‌کند و نتایج با کیفیتی ارائه می‌دهد.
  4. خلاقیت: به شما امکان می‌دهد تا در ویرایش عکس‌ها خلاقیت به خرج دهید و طرح‌های جدید بزنید.

روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ به روش ساده

روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ (Generative Fill) ساده و آسان بوده و به ابزار خاصی نیاز ندارد. تنها به کمک مواردی که در ادامه گفتیم، می‌توانید این ابزار را به نرم‌افزار اضافه کرده و با کمک آن طراحی و ادیت را شروع کنید. نصب هوش مصنوعی فتوشاپ به دو پیش‌نیاز لازم دارد که در ادامه توضیح دادیم:

در قدم اول طریقه نصب هوش مصنوعی در فتوشاپ، باید از نسخه ۲۴.۶ یا بالاتر استفاده شود که باید از وب‌سایت Adobe دانلود کنید.

در دومین مرحله روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ، به یک حساب Creative Cloud فعال نیاز دارید که با مراجعه به وب‌سایت Adobe می‌توان یک حساب کاربری جدید ایجاد یا حساب کاربری قبلی خود را فعال کنید. بعد از اینکه این دو پیش‌نیاز فراهم شد، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. برنامه  Photoshop را باز کنید.
  2. به منوی Plugins بروید.
  3. در قسمت جستجو، عبارت Generative Fill را تایپ کنید.
  4. بر روی دکمه Install کلیک کنید.
  5. پس از اتمام نصب، هوش مصنوعی فتوشاپ در پنل ابزار ظاهر خواهد شد.

این نکته مهم را فراموش نکنید که برای استفاده از هوش مصنوعی فتوشاپ، نیاز به دور زدن تحریم ادوبی دارید. برای این کار باید از VPN استفاده کرده یا به وای فای DNS اضافه کنید. بعد از اینکه این ابزارها فعال شدند، فایل هوش مصنوعی فتوشاپ را به‌صورت ادمین اجرا کنید.

بعد از اینکه مراحل روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ تمام شد، می‌توانید از آن برای ویرایش عکس‌های خود به‌صورت خلاقانه و حرفه‌ای استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم که روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ در سیستم‌عامل‌های مختلف تقریباً یکسان است و تفاوت چندانی ندارد؛ اما برای اینکه زمان نصب روی دستگاه‌های متفاوت به مشکل نخورید به چند نکته زیر دقت کنید:

  • در روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ در ویندوز پس از کلیک بر روی Install، ممکن است از شما خواسته شود تا به نرم افزار مجوز ادمین بدهید و پس از اتمام نصب آن را دوباره راه‌اندازی کنید.
  • هنگام نصب بر روی macOS پس از کلیک بر روی Install، ممکن است از شما خواسته شود تا رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید در اینجا پس از اتمام نصب، نرم‌افزار به طور خودکار دوباره راه‌اندازی می‌شود.
  • روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ در iPad ساده‌تر است؛ زیرا این ابزار به طور پیش‌فرض در نسخه iPad نصب شده است که برای استفاده از آن باید اشتراک Creative Cloud Photography تهیه کنید.

چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی فتوشاپ

چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی فتوشاپ

اگر یک طراح تازه‌کار هستید یا به‌تازگی قصد یادگیری طراحی و ادیت عکس دارید، اضافه شدن AI به‌عنوان یک تکنولوژی کاملاً جدید به نرم افزار Adobe Photoshop، کار را برای شما چند برابر راحت‌تر می‌کند. موارد زیر از مهم‌ترین تغییراتی هستند که AI در فتوشاپ به وجود آورده است.

پردازش تصاویر با دقت بالا

هوش مصنوعی به طراحان این امکان را می‌دهد تا تصاویر را با دقت بالا پردازش کرده و اشکال، اجسام، یا رنگ‌ها را با دقت و وضوح زیاد طراحی کنند. همچنین الگوریتم‌های آن به طور خودکار اجزای مختلف تصویر را تشخیص داده و بهینه‌سازی می‌کنند.

ویرایش تصاویر به شکل هوشمند

با کمک تکنولوژی AI ، ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر به شکل کاملا هوشمند عمل می‌کنند. به عبارتی، این ابزارها به طور خودکار الگوها، رنگ‌ها و ساختارهای مختلف را تشخیص داده و تصاویر با‌کیفیت خلق می‌کنند.

اصلاح و بهتر کردن وضوح تصاویر

قابلیت AI در این نرم‌افزار به طراحان این امکان را می‌دهد تا تصاویر را با کمک افکت‌ها پویاتر و جذاب‌تر کنند. به طور مثال، افزونه‌های هوش مصنوعی حرکت، نوردهی، و تغییرات دینامیکی در تصاویر را افزایش می‌دهند.

تشخیص و حذف نویز

الگوریتم‌های AI به طور خودکار نویزها و اشکال اضافی در تصاویر را تشخیص داده و حذف می‌کنند. این امکان به بهبود کیفیت تصاویر و حفظ جزئیات مهم کمک می‌کند.

تولید خودکار محتوا

AI با دقت زیاد به ترتیب و ساختار اجزای مختلف تصویر توجه می‌کند و این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با سرعت و دقت بالاتری محتواهای تصویری مختلف تولید کنند.

شخصی‌سازی ویرایش عکس

هوش مصنوعی می‌تواند تجربه ویرایش عکس را برای هر کاربر شخصی‌سازی کند و ابزارها و تنظیمات را بر اساس نیازها و سلیقه‌ی او ارائه دهد.

اتوماتیک کردن وظایف

این ابزار می‌تواند وظایف تکراری و خسته‌کننده مانند حذف اشیا، روتوش چهره و تنظیم رنگ و نور را به طور خودکار انجام دهد. این ویژگی به ویراستارهای عکس اجازه می‌دهد تا زمان و تمرکز خود را بر روی کارهای خلاقانه‌تر بگذارند.

این کاربردها تنها چند نمونه از امکاناتی هستند که AI در Photoshop ایجاد کرده است. به‌مرورزمان و با پیشرفت فناوری، کاربردهای آن در نرم‌افزارهای طراحی گرافیک به‌صورت پیوسته گسترش پیدا کرده و برای طراحان امکانات جدید و نوآورانه‌تری را ارائه دهند. اگر قصد دارید از این تکنولوژی جدید استفاده کنید، آموزش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ برای شما مفید خواهد بود.

مراحل استفاده از AI در فتوشاپ

مراحل استفاده از AI در فتوشاپ

بعد از اتمام تمام مراحل روش نصب هوش مصنوعی فتوشاپ می‌توانید تولید محتواهای تصویری، ادیت تصاویر و کار با ابزارهای مختلف نرم‌افزار را شروع کنید. جالب است بدانید کار با این ابزار قدرتمند بسیار ساده است و هیچ پیچیدگی ندارد. برای اینکه با محیط این نرم‌افزار بیشتر آشنا شوید می‌توانید مثال زیر را که مراحل استفاده از  AI در فتوشاپ را نشان می‌دهد دنبال کنید:

۱.قسمتی از تصویر را که می‌خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.

  1. ابزار Generative Fill را از پنل ابزار فتوشاپ انتخاب کنید.
  2. در کادر کناری Generative Fill، روی یکی از گزینه‌های زیر کلیک کنید:
  3. Generate without a prompt: در روش بدون پرامپت، هوش مصنوعی به طور خودکار یک محتوای جدید برای جایگزینی بخش انتخاب شده، ایجاد می‌کند.
  4. Generate with a prompt: با انتخاب ساخت به کمک پرامپت شما می‌توانید یک عبارت یا کلمه کلیدی را برای هوش مصنوعی بنویسید تا محتوای جدیدی بر اساس آن ایجاد کند.

به طور مثال می‌توانید گزینه‌هایی مثل کیفیت، سبک یا  رنگ محتوا و نوع خروجی را در پرامپت بنویسید تا طبق همین تعاریف خروجی بگیرید. بعد از اینکه پرامپت را نوشتید بر روی دکمه Generate کلیک کنید تا محتوای موردنظر شما ساخته شود. پس از این مرحله، تصویر مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

مراحل استفاده از AI در فتوشاپ

برای اینکه یک خروجی دقیق‌تر و شبیه‌تر به آنچه در ذهن دارید را بدست بیاورید،می‌توانید از ابزارهایی مانند Rectangular Marquee Tool یا Lasso Tool استفاده کنید و اگر گزینه Generate with a prompt را انتخاب می‌کنید، سعی کنید تاحدامکان واضح و دقیق بنویسید.

تأثیر هوش مصنوعی بر آینده فتوشاپ و ویرایش عکس

AI در حال حاضر نقش مهمی در فتوشاپ و ویرایش عکس ایفا می‌کند و در آینده نیز این نقش پررنگ‌تر خواهد شد. زیرا AI با افزایش سرعت و دقت ویرایش و همچنین ارائه ابزارهای جدید و خلاقانه، از طریق اتوماتیک کردن وظایف، دنیای ویرایش عکس را متحول کرده است. استفاده از قدرت AI در زمینه‌های مختلف به ما در حل مسائل پیچیده کمک کرده و به‌طورکلی زندگی ما را آسان‌تر می‌کند. به همین دلیل است که یادگیری این تکنولوژی در دهه اخیر تا این حد اهمیت دارد. تقاضا برای یادگیری AI چه در بین متخصصان حوزه‌های مختلف و چه برای افراد مبتدی روزبه‌روز در حال افزایش است و این روند در آینده نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت. در واقع هوش مصنوعی در حال تبدیل‌شدن به یک مهارت ضروری برای آینده است؛ چون به ما کمک می‌کند دنیای مدرن را بهتر درک کنیم و از فرصت‌های شغلی و پیشرفتی که به وجود می آورد، بهره‌مند شویم.

پس اگر شما هم دوست دارید به دنیای جذاب هوش مصنوعی وارد شوید فرصت را از دست ندهید و از همین حالا شروع کنید. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی، مسیر یادگیری خود را شروع کنید و کم کم  به یکی از متخصصین این حوزه تبدیل شوید.

شرکت در دوره‌های آموزشی مثل دوره جامع آموزش هوش مصنوعی همراه اول به شما کمک می‌کند تا به فرصت کسب دانش عمیق در حوزه این حوزه، آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و ابزارها، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و فرصت همکاری با اساتید برجسته و افراد متخصص دست پیدا کنید.

شما با شرکت در این دوره جامع با برنامه‌نویسی پایتون، یادگیری عمیق، ChatGPT و دیگر ابزارهای پیشرفته آشنا می‌شوید و می‌توانید مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای AI را کسب کنید.

لینک کوتاه:

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *