ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رسیدگی به پرونده‌های «رویداد ۲۴» و «اعتدال» در دادگاه مطبوعات

1 دقیقه خوانده شده
سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی به دو پرونده به ریاست قاضی محمدی کشکولی خبر داد.
رسیدگی به پرونده‌های «رویداد ۲۴» و «اعتدال» در دادگاه مطبوعات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ احمد مومنی راد در این باره اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به دو پرونده مطبوعاتی رسیدگی شد.

وی افزود: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول سایت رویداد ۲۴ به اتهامات نشر اکاذیب و پخش مطالب غیرواقع و افترا بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب و افترا متهم را مجرم دانست و با اکثریت آرا وی را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

مومنی راد ادامه داد: پرونده دوم مربوط به مدیر مسئول سایت اعتدال به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه باتفاق آرا متهم را در اتهامات فوق الذکر مجرم ندانست.

گفتنی است رویداد۲۴ پایگاهی خبریتحلیلی است با بهره‌گیری از افراد زبده در حیطه خبررسانی و آگاهی بخشی سعی می‌کند زوایای پنهان و آشکار وقایع را برای مخاطبان به شکل واقع‌بینانه و دور از تحریف و بزرگ‌نمایی تشریح کند. رویداد۲۴ خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چهارچوب قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی با اعلام پایبندی به آرمان‌های انقلاب، امام راحل و پیروی از راه و مسلک شهدا عمل و از جانب داری حزبی و جناحی پرهیز می‌کند. رویداد۲۴ با توکل به خداوند متعال و تبعیت از قرآن که راهنمایی بی‌بدیل است، قدم برمی‌دارد. آنجا که فرمود: «ن و القلم و ما یسطرون». این پایگاه خبری کلام باریتعالی را سرمشق خود قرار داده تا نقد منصفانه و تحلیل جناح‌های سیاسی، گفتمان دولتها، احزاب، شخصیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان را با هدف اطلاع‌رسانی، ارتقاء دانایی و آگاهی‌افزایی جامعه منتشر کند. ما این مطلوب را تا رسیدن به مقصود وظیفه ذاتی خود ادامه می‌دهیم و از این منظر معتقد به بیان هرگونه انتقادی هستیم بنابراین در طرح نقد معتقد به خط قرمز جناحی و حزبی نیستیم. بی شک در این راه، سعه صدر و پاسخگویی صادقانه و مسئولانه همه کارگزاران نظام در هر رده و جایگاهی، می‌تواند ما را در پیشبرد این هدف یاری کند.

رسیدگی به پرونده‌های «رویداد ۲۴» و «اعتدال» در دادگاه مطبوعات

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *