ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رئیس بسیج رسانه البرز: قیام ۱۵ خرداد یک جریان تربیتی است

1 دقیقه خوانده شده
رئیس بسیج رسانه البرز با بیان اینکه خیزش سال ۴۲ یک جریان منحصر سیاسی نیست، بلکه یک جریان تربیتی نیز محسوب می شود، گفت: به طوری که سال ۵۷ همین جریان تربیتی توانست یکی از بزرگترین انقلاب های فرهنگی را در تمام دنیا نشان دهد، لذا به سرعت در تمام جهان گسترش یافت.
رئیس بسیج رسانه البرز: قیام ۱۵ خرداد یک جریان تربیتی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا موسوی زاده ظهر امروز دوشنبه ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در خصوص نهضت ۱۵ خرداد، تبعیت مردم از امام خمینی (ره) به خبرنگار برنا گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در واقع شکل دهی سه مؤلفه ی خاص انقلاب ما و سه مؤلفه ی اقتدار ملی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد که البته مقدمه ی جنایات رژیم در مدرسه ی فیضیه و تصویب لوایح ششگانه را به همراه دارد، سه مؤلفه ی مردمی بودن، اعتقادی و دینی بودن و رهبری الهی را به عنوان یک جریان از سال ۴۲ تا ۵۷ یعنی پیروزی انقلاب مبنی بر تربیت انقلابیون برای یک کار بزرگ در تاریخ و در زمانی که استکبار و نظام های سلطه باور نمی کردند را شکل داد و از سال ۵۷ تاکنون همین سه مؤلفه، توانسته است مردم و جوانان را به عنوان یکی از پشتوانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کند و همین جوانان بتوانند در موضوعات مختلف در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن بایستند.

رئیس بسیج رسانه استان البرز درگفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد یک جنبش حرکت عمومی مردم بر پایه ی ۲ مؤلفه ی دیگر است، افزود: حرکت کفن پوشان ورامین در پیشوا در حالی شکل می گیرد که در سوگ سومین روز شهادت امام حسین (ع) نشسته اند و خبر رهبر الهی را می شنوند و منجر به یک خیزش عمومی می شود، یعنی سه مؤلفه شکل می گیرد.

وی این سه مؤلفه یاد شده را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: حتی بعد از قیام ۱۵ خرداد، امثال اسدالله اعلم، با عملیات روانی، مبنی بر اعدام رهبران این جریان یا متصل کردن آنها به جریان جمال عبدالناصر نتوانست اثر بگذارد و بلکه این سه مؤلفه عزم عمومی را در شکستن سلطه ی یک حکومت جنایتکارِ قصی القلب و عامل جریان استکبار و آمریکا را محو کند.

موسوی زاده با بیان اینکه قیام ۱۵خرداد تابلوی حرکتی مکتب امام راحل است، عنوان کرد: بر این اساس در سخنرانی امام، که موجب دستگیری ایشان و حرکت مردمی می شود تابلوی انقلاب شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه امام منشأ تمام مشکلات بشری را رسماً اعلام می کند و آن استکبار است، افزود: براین اساس وقتی امام علیه اسرائیل سخنرانی می کند و شاه مسیر مبارزه را از سال ۴۲ تا هم اکنون مشخص می کند و در سال ۵۷ این هدایت منجر به شکست و محو سلسله ی پهلوی گردید و ادامه این تابلوی حرکتی به زودی منجر به محو اسرائیل این غده سرطانی خواهد شد.

رئیس بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه سال ۴۲ یک نقطه عطف و حرکتی و یک تابلوی مبارزه‌ای محسوب می شود، گفت: هر آزادی خواهی که بخواهد مبدأ حرکتی انقلاب اسلامی را درک کند، به وضوح در این تابلو مشخص است و می تواند در مسیر قرار بگیرد.

خیزش سال ۴۲ یک جریان منحصر سیاسی نیست بلکه جریان تربیتی محسوب می شود

وی با بیان اینکه خیزش سال ۴۲ یک جریان منحصر سیاسی نیست، بلکه یک جریان تربیتی محسوب می شود، اظهار کرد: به طوری که سال ۵۷ همین جریان تربیتی توانست یکی از بزرگترین انقلاب فرهنگی را در تمام دنیا نشان دهد، لذا به سرعت در تمام جهان گسترش یافت.

موسوی زاده ادامه داد: امروز در جهان جایی نیست که انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شناخته شده نباشند، چراکه آنان توانستند در قلوب آزادی خواهان منصف قرار بگیرند.

جریان ۱۵ خرداد سال ۴۲ یک کلاس درس بود

وی افزود: بنابراین جریان ۱۵ خرداد سال ۴۲ یک کلاس درس بود که فارغ‌التحصیلان این جریان توانستند حکومت شاه را سرنگون کنند و فارغ التحصیلان سال ۴۲ توانستند دفاع مقدس را اداره کنند، و فارغ التحصیلان ۱۵ خرداد ماه سال ۴۲ توانستند نسلی را بعد از خودشان تربیت کنند که در مقابل توطئه های دشمن بایستند.

رئیس بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه نسل تربیت شده نسل سال ۴۲ توانستند در مقابل توطئه های داعش بایستند و آن را معدوم کنند، تصریح کرد: در جنگ ترکیبی دشمن با الهام گرفتن از این جریان بایستند و دشمن نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وظیفه رسانه ها در جهاد تبیین شناساندن ابعاد حرکتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین وظایف رسانه ها در موضوع جهاد تبیین شناساندن ابعاد حرکتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شکل گیری نظام در سال ۴۲ و ادامه اش و مؤلفه های ذکر شده می تواند مصداق خوبی برای جوانان و نوجوانان روشن ضمیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

موسوی زاده افزود: این امر وظیفه رسانه است، چراکه هر چقدر ما با تمسک به جهاد تبیین و گفتن حقایق که دشمن می خواهد پنهان بماند و با ظاهرسازی بطن پاک این حقایق پنهان بماند و به دست جوانان ما نرسد، ما با پرداختن به آن قطعاً آینده نظام مقدس را در همه ابعاد بیمه خواهیم کرد و این جریان، حرکتی شکل گرفت.

وی متذکر شد: لذا رسانه بعنوان یکی از ابزارهای جهاد تبیین می تواند با ادای وظیفه ی خود در زمینه تبیین نقش مهمی در تشکیل جامعه مهدویت و آن حکومت الهی مؤثر داشته باشد.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13632

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *