ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دومین خانه هلال خبرنگاران در ملایر افتتاح شد

1 دقیقه خوانده شده
دومین خانه هلال خبرنگاران کشور همزمان با گرامیداشت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ در سرای اهل قلم شهر ملایر افتتاح شد.
دومین خانه هلال خبرنگاران در ملایر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر در آیین افتتاح خانه هلال خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح خانه‌های هلال اقدامی نو در راستای توسعه خدمات انسان‌دوستانه با تشریک مساعی مردم است.

«عظیم باویسی» تجهیز به موقع خانه‌های هلال و کیفی‌سازی فعالیت‌های آنها را اولویتی مهم دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی و تجهیز به موقع خانه‌های هلال در سطح شهر و روستاهای ملایر، شاهد فعالیت‌های خوب خانه‌های هلال در ارایه آموزش‌های همگانی و امدادرسانی درحوادث و بحران‌های احتمالی باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر نیز گفت: ملایر دومین شهرستان در کشور است که پس از یزد صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود که این امر نشان از اهتمام و همراهی خوب خبرنگاران این شهرستان دارد.

«شهاب عظیمی» افزود: در صدد هستیم در راستای تحقق شعار «هر خانواده، یک امدادگر» از ظرفیت و توان خبرنگاران این شهرستان استفاده کنیم که به واسطه ایجاد خانه هلال، آموزش‌های کمک‌های اولیه ارایه می‌شود.

وی سهمیه ملایر در ایجاد خانه‌های هلال را ۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون با ایجاد ۳۳ خانه هلال در سطح روستاهای ملایر، این شهرستان بیشتر از تعهد خود عمل کرده که همزمان با هفته هلال احمر، ۱۰ خانه هلال روستایی نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر ادامه داد: امروز علاوه بر افتتاح خانه هلال خبرنگاران ملایر، خانه هلال شهری محله کم‌برخوردار در منطقه «سرجو» نیز راه‌اندازی شد که در مجموع تا پایان هفته هلال احمر، تعداد خانه‌های هلال روستایی و شهری در ملایر به ۴۵ مورد (۴۳ مورد روستایی و ۲ مورد شهری) می‌رسد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان نیز ایجاد خانه‌های هلال را برگرفته از طرحی در محله هرندی تهران دانست و گفت: ایجاد خانه‌های هلال در مناطق کم‌برخوردار به این دلیل است که این محله‌ها از نظر بافت شهری و کمک به نیازمندان به سطحی از بهره‌مندی برسند.

سیلوانان صلح‌میرزایی، با اشاره به ایجاد ۲ هزار خانه هلال در مناطق کم‌برخوردار کشور و ایجاد پنج مورد از این تعداد در استان همدان بیان کرد: خانه هلال منطقه کم‌برخوردار سرجو ملایر اعتبار مخصوص خود را از تهران دارد و برای شروع یکسری سبدهای غذایی ویژه نیازمندان این محله توزیع خواهد شد.

در این آیین که حجت الاسلام «محسن ثابتی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان حضور داشتند، خانه هلال محله کم‌برخوردار «سرجو»، خانه هلال روستای ازناو و نمایشگاه هنرهای تجسمی ملایر افتتاح و عملیات خاکبرداری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای آورزمان نیز آغاز شد.

همچنین در این آیین از خانواده «محمد عرفانیان» امدادگر هلال احمر ملایر که سال ۹۴ در سانحه رانندگی حین انجام ماموریت جان خود را از دست داد، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته هلال احمر ۲۳ خانه هلال در استان همدان راه‌اندازی می‌شود که سهم شهرستان ملایر ۱۰ خانه هلال روستایی و ۲ خانه هلال شهری است.

دومین خانه هلال خبرنگاران در ملایر افتتاح شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *