پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دستگیری قاتل خبرنگار العربیه و یکی از عاملان انفجار حرمین عسکریین پس از ۱۴ سال

1 دقیقه خوانده شده
دستگیری قاتل خبرنگار العربیه و یکی از عاملان انفجار حرمین عسکریین پس از 14 سال

نیروهای عراقی قاتل یکی از خبرنگاران معروف این کشور را دستگیر کردند که از عاملان انفجار تروریستی حرمین عسکریین (ع) و یکی از جنایت های شنیع داعش نیز به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شفقنا؛ یک منبع امنیتی در عراق بامداد امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با پایگاه خبری «الفرات نیوز» اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی فرماندهی عملیات سامرا در غرب استان صلاح الدین در شمال این کشور، یک تروریست به نام «عباس ابراهیم خلف فالح الرحمانی» و ملقب به «عباس عنیده» را دستگیر کردند که عامل جنایت قتل «اطوار بهجت السامرائی»، خبرنگار عراقی شبکه خبری «العربیه» عربستان سعودی می باشد.

به گفته منبع مذکور که نام وی فاش نشده، تروریست دستگیر شده همچنین در انفجار تروریستی حرمین امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا در سال ۲۰۰۶ میلادی و کشتار ده ها تن از دانشجویان نظامی در پایگاه هوایی «اسپایکر» در نزدیکی شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین به دست عناصر گروهک تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ دست داشته است.

در همین حال، رسانه های نزدیک به جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» گزارش دادند که الرحمانی هم اکنون در چنگ نیروهای شاخه نظامی این جریان یعنی گروهان های صلح (سرایا السلام) است.

یادآور می شود که دوم فوریه سال ۲۰۰۶ میلادی (سوم اسفند ۱۳۸۴) عناصر وابسته به گروه تروریستی القاعده، اقدام به بمب گذاری زیر گنبد حرمین عسکریین (ع) کردند و در نتیجه این انفجار نیز، گنبد و بخشی از گلدسته های طلایی حرم تخریب شدند در حالی که در همان روز نیز اطوار بهجت و تصویربردار و صدابردار همراه وی در مسیر شهر سامرا برای پوشش خبر انفجار، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند و به قتل رسیدند جایی که فردای آن روز، اجساد آنها پیدا شد.

نکته قابل توجه درباره این خبرنگار عراقی این که گفته می شود پدر وی سُنی و از اهالی سامرا و مادرش نیز شیعه و از اهالی کربلای معلی بوده و کمتر از یک ماه پیش از آن که در سن ۲۹ سالگی به قتل برسد، به شبکه العربیه پیوسته بود جایی که پیش از آن در شبکه خبری «الجزیره» قطر فعالیت می کرد با این حال در اعتراض به توهین به مرجعیت دینی شیعه و به طور مشخص حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان در برنامه «الاتجاه المعاکس» (جهت مخالف)، از این شبکه استعفا داد.

این در حالی است که در جریان جنایت پایگاه هوایی اسپایکر نیز عناصر تروریستی داعش در حد فاصل ۱۲ تا ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از هزار و ۹۰۰ دانشجوی شیعه غیر مسلح در این پایگاه را قتل عام کردند.

دستگیری قاتل خبرنگار العربیه و یکی از عاملان انفجار حرمین عسکریین پس از ۱۴ سال

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *