س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

در نشست ویدئو کنفرانس مدیران کل روابط عمومی استانداریها مطرح شد؛ اقناع افکار عمومی در گرو توجه به کار حرفه ای خبر نویسی است

1 دقیقه خوانده شده
در نشست ویدئو کنفرانس مدیران کل روابط عمومی استانداریها مطرح شد؛ اقناع افكار عمومی در گرو توجه به كار حرفه اي خبر نويسی است

معاون خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تاکید بر اینکه باید به سمت خبرنویسی حرفه ای حرکت کنیم، تاکید کرد: اقناع افکار عمومی از طریق خبرنویسی و اطلاع رسانی حرفه ای صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ «محمدرضا نادری گیسور» امروز دوشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی از محل وزارت کشور با مدیران کل و کارشناسان خبری روابط عمومی استانداری های سراسر کشور افزود: رسانه حلقه واسط میان مردم و مسئولین است و تحقق این رسالت از طریق اطلاع رسانی درست و منطقی محقق می شود.
وی نقش خبرنویسی را در تحقق اطلاع رسانی به جامعه، بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: خبر حرفه ای باید واجد شاخص های حرفه ای از جمله؛ تیتر جذاب، عناصر و ارزشهای خبری و اطلاعات جامع باشد تا بتواند همانند یک قلاب، مخاطب را بسوی خود جلب کند.
معاون خبر ایرنا، نگارش خبرهای کلیشه ای، فاقد اطلاعات لازم و همچنین، استفاده از عبارات زائد و غیر کاربردی را از جمله مشکلاتی خواند که باعث می شود خبر برای مخاطب ملال آور شود.
نادری تصریح کرد: باید با کار حرفه ای و رعایت استانداردهای خبر نویسی، خبرنگاران حرفه ای را در مجموعه های روابط عمومی تربیت کنیم و آنها را به جامعه رسانه ای کشور تحویل دهیم.
معاون خبر ایرنا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دنیای امروز، رسانه ها به قدرتی اثرگذار در نظام های مدیریت تبدیل شده اند و همه دولتها و نهادها ناگزیر به استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای پیشبرد اهداف خویش در اداره جامعه هستند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، خبرنویسی حرفه ای به عنوان پایه اطلاع رسانی  می تواند زمینه ساز اقناع و همراه سازی افکار عمومی با مدیریت جامعه باشد.
نادری گفت: برای جذب مخاطب باید در انتخاب تیتر، نهایت دقت را داشته باشیم و البته در سایر اجزای خبر هم تا می توانیم به مخاطب اطلاعات درست و جدید بدهیم.
معاون خبر ایرنا با تاکید بر اینکه به تجربه دیده شده است که یک خبر خوب و مثبت می تواند یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: باید نهایت حس مسئولیت را در خبر نویسی داشته باشیم.
وی یادآور شد: بیان مشکلات و دغدغه های عمومی و انتقال مسئولانه آن به مدیران تصمیم گیر کشور می تواند زمینه های جلب اعتماد عمومی را به رسانه ها و روابط عمومی ها فراهم سازد.
در این نشست ،مدیران کل روابط عمومی استانداری ها به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات  خویش در زمینه خبر نویسی و ضعف ها و خلا های موجود در عرصه اطلاع رسانی پرداختند و تاکید کردند که استمرار برگزاری کلاس های آموزشی خبر نویسی گامی مؤثر و سازنده در مجموعه روابط عمومی های وزارت کشور است .
مدیران و کارشناسان روابط عمومی به همین دلیل بر ضرورت استمرار دوره های آموزش های حرفه ای در حوزه اطلاع رسانی در وزارت کشور و استانداریها تاکید کردند.

در نشست ویدئو کنفرانس مدیران کل روابط عمومی استانداریها مطرح شد؛ اقناع افکار عمومی در گرو توجه به کار حرفه ای خبر نویسی است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *