ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

در راستای افزایش دانش رسانه‌ای؛ دوره خبرنگاری بحران در قزوین برگزار شد

1 دقیقه خوانده شده
با تلاش مجموعه مدیریت بحران و اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، دوره آموزشی خبرنگاری بحران در افزایش دانش رسانه‌ای خبرنگاران در استان برگزار شد.
در راستای افزایش دانش رسانه‌ای؛دوره خبرنگاری بحران در قزوین برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از تیتر قزوین؛ با توجه به اهمیت مدیریت بحران و انعکاس اخبار مربوط به این حوزه، مدیریت بحران استانداری قزوین برای آشنایی خبرنگاران با این حوزه یک دوره آموزشی برگزار کرد.

حسن قربانی در این دوره به ضرورت شناخت بحران تاکیرد کرده و گفت: ما نمی‌دانیم بحران کجای  زندگی ما است و شناخت درستی از بحران نداریم و از این رو اتفاقاتی رخ می‌دهد که خسارات بالایی را به همراه دارد، به تصمیمات غلط منجر شده و خطر آفرین است؛ از این رو شناخت ماهیت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدرس این دوره آموزشی ادامه داد: آشنایی خبرنگاران با مدیریت بحران یکی از موارد ضروری بوده و  لازم است اصحاب رسانه نسبت به این حوزه آشنایی داشته باشند تا بتوانند ضمن انعکاس صحیح اخبار به مدیریت بحران کمک کنند.

قربانی عنوان کرد: در خبرنگاری بحران حقیق‌جویی و واقع نگری دارای اهمیت است ضمن اینکه نباید در تولید و انتشار اخبار به حوادث حین و پس از بحران اکتفا کرد؛ بلکه باید دوره بازگشت به پیش از بحران را نیز در نظر گرفت چرا که وقوع بحران ک اتفاق خطی نیست؛ بلکه چرخشی بوده و باید پس از بحران تلاش کرد تا شرایط به مان پیش از وقوع بحران بازگردد.

در این دوره موضوعات مختلفی از جمله بحران، انواع بحران و وظایف خبرنگاران پرداخته شد؛ اما نکته قابل توجه عدم استقبال خبرنگاران استان از این دوره بود.

باتوجه به اینکه قزوین از استان‌هایی است که با بحران‌های مختلفی مواجه است و بحران‌هایی خاموشی مانند فرونشست زمین آن را تهدید می‌کند و شناسایی این موقعیت‌ها و تولید اخبار در این زمنیه اهمیت دوچندانی دارد؛ اما با وجود اهمیت این موضوع و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته صرفا تعداد کمی از خبرنگاران در این دوره حضور پیدا کرده بودند.

از خبرنگاران استان که در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کرده و مسئولین و شرایط را نقد کرده و به چالش می‌کشند انتظار می‌رود به یکی از وظایف خود که افزایش دانش و آگاهی در حوزه حرفه خود است نیز توجه داشته باشند که متاسفانه شاهد این موضوع نیستیم و معمولا از دوره‌‌های این چنینی که ضرورت دارد و از طرف نهادهای مختلف برگزار می‌شود استقبال نمی‌شود.

در راستای افزایش دانش رسانه‌ای؛ دوره خبرنگاری بحران در قزوین برگزار شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *