پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

درگذشت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا

1 دقیقه خوانده شده
تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام تاخت و تاز ویروس کرونا از دیار فانی رخت بربستند و به دیار باقی شتافتند.
درگذشت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در ایام کرونایی تعدادی از اصحاب رسانه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس که در جمع آنان از خبرنگار پیشکسوت، عکاس خبری، گزارشگر، پژوهشگر گرفته تا نویسنده، دبیر و سردبیر خبری به چشم می خورد همگی از این دنیای فانی رخت بربستند و به دیار باقی شتافتند.

در این مجال یادی می‌کنیم از کسانی که در این مدت پرکشیدند و به دیدار محبوب رفتند.

پورحسین خبرنگار پیشکسوت مشهدی

حسین پورحسین، فعال هنری و روزنامه‌نگار قدیمی مشهد روز جمعه (۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹) بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.فوت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا

حسین پورحسین از فعالان قدیمی و باسابقه مشهدی در حوزه سینما بود که مسئولیت معاونت امور سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان را هم در کارنامه فعالیت‌های خود داشت.

وی همچنین موسس اولین سینمای پس از انقلاب مشهد یعنی سینما «شهر قصه» در منطقه گلشهر مشهد بود.

پورحسین همچنین نویسنده کتاب «صد سال سینما در مشهد» است.

کتاب «صد سال سینما در مشهد» نتیجه ۴۱ سال تحقیق و پژوهش پورحسین درباره سالن‌های سینما در مشهد، موسسان سینما و فیلم‌های نمایش داده شده در سینماهای مشهد است که در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم فجر مشهد از این کتاب رونمایی شد.

در مراسم روز خبرنگار سال ۹۸، از حسین پورحسین، نویسنده کتاب «صد سال سینما در مشهد» به عنوان یکی از پیشکسوتان حوزه رسانه خراسان تجلیل شد.

محمد خوش نشین عکاس خبری مشهد

محمد خوش نشین» عکاس خبری با سابقه مشهدی، پنجشنبه ۲۸ مرداد ماه  امسال بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.فوت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا

«محمد خوش نشین» از عکاسان پرتلاش و زحمتکش ایلنا در استان خراسان رضوی، باشگاه خبرنگاران جوان، واحد مرکز خبر  و چندین نشریه و رسانه گروهی دیگر و نیز  کارمند هلال احمر بود.

او در حالی از این دنیای فانی رفت که تنها فرزندش  هنوز یک سالگی را پشت سر نگذاشته.

محمد همیشه کوله عکاسی بر دوشش بود و در لحظه از سوژه های خبری عکاسی و تصویر برداری می کرد.

سازمان هلال احمر، خانه مطبوعات، بسیج رسانه و ادارات و نهادهای مختلف با صدور اطلاعیه و اعلامیه‌هایی این سوگ را تسلیت گفته‌اند.

محمد خوش‌نشین علاوه بر کار عکاسی خبری در حوزه تصویربرداری نیز فعالیت داشت و او در رسانه‌های باشگاه خبرنگاران جوان، صداوسیما، جام جم، برنا، ایلنا و روابط عمومی هلال احمر مشغول به کار بوده است.

المیرا منشادی بانوی خبرنگار مشهدی

زنده‌یاد المیرا منشادی خبرنگار پرتلاش روزنامه شهرآرا پس از تحمل یک دوره بیماری ناشی از ابتلای به کرونا،  شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ در سن ۳۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.فوت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا

وی دبیر شهرآرامحله منطقه ثامن بود و در دوره فعالیت رسانه‌ای خود علاوه بر پوشش مستمر رویداد‌ها و اخبار رسانه‌ای، گزارش‌های مؤثری در حوزه‌های مختلف شهری و محلی تهیه و منتشر کرده بود.

در پی درگذشت این خبرنگار جوان، بسیج رسانه و خانه مطبوعات خراسان رضوی در پیامهایی درگذشت این روزنامه نگار را تسلیت گفتند.

همچنین معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت این خبرنگار جوان حوزه اجتماعی روزنامه شهرآرا را تسلیت گفت.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز طی پیام های جداگانه ای درگذشت خانم منشادی را به خانواده وی و اهالی رسانه در مشهد و استان خراسان رضوی تسلیت گفتند.

فرنود فولادی گوینده مشهدی رادیو

«فرنود فولادی» مجری و گوینده رادیو خراسان متاسفانه روز ۶ تیرماه بر اثر ایست قلبی در ۳۶ سالگی دارفانی را وداع گفت و ۸ تیر ۱۴۰۰ در قطعه نام آوران بهشت رضا در مشهد به خاک سپرده شد.فوت تعدادی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در ایام کرونا

فرنود فولادی فرزند حسینعلی متولد ۳۱ شهریور  ۱۳۶۴ دارای مدرک تحصیلی مهندسی و دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری بود.

او کتابدار کتابخانه مرکزی مشهد و مجری و گوینده اهل مشهد که در رادیو خراسان رضوی و جنوبی برنامه متعددی را اجرا کرده و شنوندگان رادیو با صدای او خاطره دارند.

زنده یاد فولادی از سالها پیش در رادیو خراسان جنوبی و رضوی برنامه متعددی را بطور زنده اجرا کرد او علاوه بر گویندگی، یکی از کارکنان سازمان کتابخانه‌ها، نیز بود و در کتابخانه مرکزی مشهد کتابدار بود.

او در برنامه هایی چون اجرای برنامه زنده رادیویی نسل امروز و برنامه زعفرونی ۳ و جمعه به جمعه  و ده ها برنامه دیگر را اجرا می کرد.

وی همچنین علاقه زیادی به نوشتن و ادبیات و شعر و طلبیعت گردی داشت.

در پایان یادی می کنیم از دیگر همکاران تازه در گذشته رسانه ای در ایام کرونا همچون: خانم معصومه کدخدا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشهد، رضا لعل چشمه تصویر بردار صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی(قبل از کرونا مرحوم شدند)، رضا مقدسی خبرنگار پیشکسوت روزنامه قدس، حسین پرورش خبرنگار صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، آقای حسین فلاحتی خبرنگار ایرنا( خبرگزاری جمهوری اسلامی) و مریم زنگنه خبرنگار اجتماعی روزنامه قدس.

با قرائت فاتحه و ذکر صلوات یاد و نامشان را گرامی می داریم و برایشان از بارگاه خداوند متعال طلب مغفرت و آمرزش می کنیم.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *