ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دردنامه یک خبرنگار با حقوق پایینتز ار حقوق حداقلی یک کارگر در شرایط بد اقتصادی و کرونایی

1 دقیقه خوانده شده
از شما می پرسم که با این پول چه کسی می تواند خرج زندگی بدهد؟ بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن، رفت و آمد و حتی اقساط ماهانه چطور می شود هزینه خوراک را تهیه کرد؟ چطور می شود لباس خرید؟ چطور می شود حتی به اندازه یک ماه نان خالی تهیه کرد؟ با قاطعیت می گویم که درآمد متکدیان در دور افتاده ترین خیابان ها هم از این پول بیشتر است.
دردنامه یک خبرنگار با حقوق پایینتز ار حقوق حداقلی یک کارگر در شرایط بد اقتصادی و کرونایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پرسش: یک خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دردنامه ای را بخاطر حقوق ناچیز خود که از حداقل یک کارگر هم به مراتب کمتر است آن هم در شرایط بد اقتصادی کنونی و کرونایی منتشر کرد که دل هر فردی را به در می آورد.

این خبرنگار در یکی از گروه های تلگرامی کارکنان ایرنا نوشت:

گلایه یک رابط خبر
همکاران و مدیران محترم ایرنا
این ماه برای من مبلغ ۹۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان حقوق واریز و این روند پرداخت ناامید کننده حداقل در ۶ ماه گذشته تکرار شده است.
از شما می پرسم که با این پول چه کسی می تواند خرج زندگی بدهد؟ بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن، رفت و آمد و حتی اقساط ماهانه چطور می شود هزینه خوراک را تهیه کرد؟ چطور می شود لباس خرید؟ چطور می شود حتی به اندازه یک ماه نان خالی تهیه کرد؟
با قاطعیت می گویم که درآمد متکدیان در دور افتاده ترین خیابان ها هم از این پول بیشتر است.
دلمان خوش بود که در دانشکده خبر ایرنا درس خواندیم، خبرنگار تخصصی شدیم و برای خودمان کاری دست و پا کرده ایم، اما ندانستیم که پس از حدود ۱۱ سال سابقه کاری در ایرنا اینطور مزد ما را می‌دهند.
مسلمانی و پی‌رو راه علی بودن پیش‌کش؛ اما آیا در سازمانی که چنین تصمیماتی گرفته می‌شود و چنین دستمزدی به رابطان خبر با عملکردی چندین برابر نیروهای رسمی می دهند، انسانیت و عدالت هنوز هم زنده است؟
به خدایی که به جز او از هیچ کس نمی ترسم سوگند، آنقدر فشار زندگی ناشی از ناعدالتی ایرنا برایم زیاده شده، که بارها فکر خودسوزی در مقابل سازمان خبرگزاری به ذهنم خطور کرده است، اما چه کنم که جان عزیز است و ترس از آن‌دنیا بسیار.
مدیران محترم خواهش می‌کنم که به فکر باشید؛ به خدا قسم ما هم انسانیم، به خاطر کار خبر به همراه خانواده به کرونا مبتلا شده‌ایم، بارها تهدید شده‌ایم و درکل اگر چندین برابر دیگر نیروهایتان برای سازمان زحمت نکشیده باشیم از آنها کمتر زحمت نکشیده‌ایم.
قطعا خدا و وعده هایش دروغ نیست؛ کمی به آن باور داشته باشیم.
همکار و دوست شما- س.ر

سایت «پرسش» به دلایلی که به خود مربوط نمی شود، صلاح در این دید که نام این خبرنگار را به طور کامل و گویا منتشر نکند.

دردنامه یک خبرنگار با حقوق پایینتز ار حقوق حداقلی یک کارگر در شرایط بد اقتصادی و کرونایی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *