ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی «رسانه‌ شهر»

1 دقیقه خوانده شده
محمد مهدی عنایت‌پور خبرنگار پایگاه خبری «شهر۲۰» در رشته‌های «مصاحبه» و «گزارش» نخستین جشنواره ملی «رسانه شهر» برگزیده شد.
درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی «رسانه‌ شهر»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از «شهر۲۰؛ در مراسم اختتامیه مجازی نخستین جشنواره ملی «رسانه شهر» که با حضور مرتضی جعفری معاون فرهنگی شهردار شیراز و سید احمدرضا دستغیب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در «سرای سخن» مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

در این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد، ۱۰۲ خبرنگار و عکاس خبری از ۱۷ استان کشور، بالغ بر ۴۰۰ اثر ارسال کردند.

علی اکبر قاضی‌زاده، اسماعیل عباسی و علیرضا کتابدار، سه چهره‌ شناخته شده حوزه رسانه و از مدرسان «دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها»، قضاوت و داوری آثار جشنواره را برعهده داشتند.

در این جشنواره که به اذعان مسئولان برگزاری آن، خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مطرح حوزه شهری از جمله «همشهری»، «شهرآرا» و «اصفهان زیبا» مشارکت داشتند، محمد مهدی عنایت‌پور خبرنگار پایگاه خبری «شهر۲۰» از استان قم توانست در دو رشته گزارش و مصاحبه، «برگزیده» و «قابل تقدیر» شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، در رشته مصاحبه با داوری «علیرضا کتابدار» هیچ اثری حائز عنوان برگزیده نشد و از «محمدمهدی عنایت پور» خبرنگار پایگاه خبری «شهر۲۰» از استان قم برای اثری با تیتر «مترو متری یک میلیارد» و «الهام مهدی‌زاده» از روزنامه «شهر آرا» مشهد برای اثری با تیتر «شهرفروشی کار کثیفی است که باید تمیز انجام شود» به عنوان «قابل تقدیر»، تجلیل شد.

همچنین در رشته «گزارش» و در بخش اصلی با قضاوت «علی‌اکبر قاضی‌زاده»، گزارشی با تیتر «حجابی که هر روز آب می‌رود» اثر «محمدمهدی عنایت‌پور» از پایگاه خبری «شهر۲۰»، عنوان «برگزیده» جشنواره را کسب کرد.

«فاطمه علی‌اصغر» از خبرگزاری «ایرنا» با گزارش «پُز عالی در خانه‌های خالی»، مریم منصف از روزنامه «دریا» بندرعباس با گزارش «اِلمان‌های بی‌هویت؛ هدررفت بیت‌المال» و «فاطمه احمدی» از خبرگزاری «فارس» رشت با گزارش «همه چیز درباره غسل و تدفین اموات کرونایی در رشت»، عنوان «قابل تقدیر» این بخش را به دست آوردند.

همچنین در رشته گزارش و در بخش ویژه، «علی اکبر قاضی‌زاده»، اثری را شایسته کسب عنوان برگزیده ندانست و «سیده سمیرا متین‌نژاد» از خبرگزاری «ایرنا» شیراز برای گزارش «نویسندگان در پایتخت کتاب ایران مشغول کارند»، «جلال‌الدین عرفانی» از روزنامه «خبرجنوب» به خاطر گزارش «شهر دوستدار کودک از حرف تا عمل» و «سعیدرضا امیرآبادی» از روزنامه «شیراز نوین» برای گزارش «سیاست‌های شادکامی، سرلوحه برنامه‌های انسان‌محوری» حائز عنوان قابل تقدیر شدند.

در رشته تک عکس در بخش اصلی از مجموع ۴۹ اثر راه یافته به داوری نهایی، «مهران (حسین) ریاضی» از خبرگزاری «فارس» عنوان برگزیده را با داوری «اسماعیل عباسی» کسب کرد، «امین برنجکار» از خبرگزاری «مهر» و «محمدرضا دهداری» از خبرگزاری «ایسنا» نیز عنوان قابل تقدیر را به دست آوردند.

در بخش مجموعه عکس نیز، مجموعه عکس «امیر صادقیان» از خبرگزاری «تسنیم» و «ولی شجاعی» از خبرگزاری «صداوسیما» قابل تقدیر شناخته شدند و در بخش ویژه رشته تک عکس «طاهره حیاتی» از روزنامه «سبحان» عنوان قابل تقدیر را کسب کرد.

درخشش خبرنگار «شهر۲۰» در جشنواره ملی «رسانه‌ شهر»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *