پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دبیر کل سازمان ملل: نگران حملات علیه خبرنگاران هستم

1 دقیقه خوانده شده
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت بشدت نگران حملات علیه خبرنگاران در سراسر جهان به ویژه مناطق درگیری و جنگی است.
دبیر کل سازمان ملل: نگران حملات علیه خبرنگاران هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: وقتی روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای مورد هدف قرار می‌گیرند، جامعه به‌طور کلی هزینه آن را می‌پردازد.
گوترش آزادی مطبوعات را برای صلح، عدالت و حقوق بشر ضروری دانست.
طالبان ۲۴ مرداد ماه در پی پیشروی به سوی افغانستان، کنترل کابل (پایتخت) را در اختیار گرفت.
به دنبال ورود طالبان به کابل، وضعیت رسانه‌ ای در این کشور مبهم و خبرهایی از بدرفتاری افراد این گروه در فضای اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می شود و این وضعیت در بغلان باعث سقوط سه شهرستان شده است.
امروز شنبه حضور طالبان در کابل وارد هفتمین روز خود شد و فیلم‌ها و شکایت‌هایی از بازرسی منازل و بدرفتاری در مناطق مختلف این کشور ازسوی طالبان منتشر شده و این وضعیت نگرانی‌ها را افزایش داده است.
دبیر کل سازمان ملل پیش از این، ابراز امیدواری کرد برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهی وجود داشته باشد چرا که داشتن چنین دولتی که نماینده همه اقوام مختلف در این کشور باشد، ضروری است.
گوترش همچنین اظهار داشت که در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواسته است  مواضع متحدی در برابر تحولات افغانستان داشته باشند.
وی تصریح کرد برای جامعه بین الملل و همه اعضای شورای امنیت مهم است در مواضعی متحد بتوان از تنها اهرم فشار که همان منافع طالبان در کسب مشروعیت و به رسمیت شناخته شدن جهانی است، استفاده کرد.

دبیر کل سازمان ملل: نگران حملات علیه خبرنگاران هستم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *