ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگاران واقعی و حرفه ای در استان قزوین حمایت می شوند

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با هدف اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر از فعالان رسانه ای تاثیرگذار که متقن و مستند بنویسند حمایت جدی می کنیم.
خبرنگاران واقعی و حرفه ای در استان قزوین حمایت می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ محمدحسین فائزی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به سمت تحول و بهبود عملکرد است و در این راستا تلاش می کنیم در راهبردهای کلان عرصه فرهنگ و هنر، عملکرد انجمن ها، توزیع اختیارات، عملکرد کارکنان و توزیع منابع عدالت را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به حمایت ارشاد از رسانه ها افزود: باید میان کسی که کار رسانه‌ ای انجام می‌دهد و فردی که در این حوزه تخصصی ندارد و تنها مجوز سرپرستی روزنامه و نشریات سراسری را گرفته تفاوت قایل شد لذا در این زمینه مجوز روزنامه‌هایی که مسئولان آنها اهلیت رسانه نداشته باشند تمدید نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نگاه ما اصالت دادن به جریان حرفه ای خبر است گفت: از فعالان رسانه ای حمایت خواهیم کرد و از مطالبه گرانی که متقن و مستند بنویسند حمایت‌های لازم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پایش خبرنگاران از وظایف خانه مطبوعات است و بایستی پیش از این فهرست خبرنگارانی که کار حرفه ای خبری انجام می دهند، تهیه می شد که متاسفانه در حال حاضر به این بانک اطلاعاتی دسترسی نداریم.

image_2022_6_26-16_33_58_655_cIh

فائزی با بیان اینکه انتخابات خانه مطبوعات در مرحله اصلاح اساسنامه است، یادآورشد: در اولین فرصت که اساسنامه در اختیار ما قرار گیرد، انتخابات خانه مطبوعات را برگزار می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مجموعه تالار شهر نیز اظهار داشت: در این زمینه راه و شهرسازی تخلف کرده و از اداره کل ارشاد در قوه قضاییه شکایت کرده و ارشاد محکوم به باز پس دادن ساختمان شده، درحالی که این مجموعه برای تامین منابع در اختیار اداره ارشاد قرار گرفته بود.

فائزی در خصوص فعالیت انجمن ها نیز گفت: انجمن قرار نیست در گیر جشنواره شود، مگر جشنواره ای که در آن رشد و تربیت نیرو دیده شده باشد، هرچند انجمن نباید با بخش خصوصی رقابت کرده و به کسب و کار مردم آسیب بزند و از نگاه ما رسالت اصلی  انجمن های هنری ارتقای تراز هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: لازم است جریان خدمت رسانی به جامعه فرهنگ و هنر شکل گیرد و در این راستا شاکله خانه مطبوعات هم مانند انجمن است که باید احیا شود و این انجمن ها با نگاه عدالت محوری، خدمت رسانی کنند.

فائزی با اشاره به برگزاری برنامه های گرامیداشت روز خبرنگار گفت: بسیج رسانه در این خصوص همکاری خوبی داشته و در این راستا اردوی ۲ تا سه روزه برای ارتقاء دانش خبرنگاران نیز پیش بینی شده است.

وی در خصوص برگزاری مراسمی در شان مرحوم کریمخانی گفت: برنامه نفیسی را در نظر داریم که در گرامیداشت این شخصیت ماندگار و ارزشمند برگزار خواهد شد.

فائزی در خصوص برگزاری دو سالانه خوشنویسی نیز اظهارداشت: این رویداد مهم فرهنگی و هنری را با قدرت برگزار خواهیم کرد و پیشنهاد داده ایم «اکسپوی خوشنویسی و جشنواره خوشنویسی بانوان» نیز در دستور کار قرار گیرد که می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی در خصوص برگزاری مراسم فرهنگی و هویتی در استان نیز تصریح کرد: پاسداشت هویت دیرین قزوین مانند «پنجاه بدر» رسالت اداره ارشاد است و باید در سال های آینده از این ظرفیت برای معرفی قزوین بخوبی استفاده کنیم.

image_2022_6_26-16_37_33_150_3cO

این مسئول فرهنگی بیان کرد: این که نمی توانیم از ظرفیت جام جهانی برای رونق گردشگری در استان استفاده کنیم یک سوال اساسی است که باید همه کمک کنیم تا این وضعیت اصلاح شود.

وی اضافه کرد: اخیرا میزبان یک تیم از نویسندگان قوی کشور بودیم که ظرفیت های گردشگری قزوین را برای ساخت فیلم های سینمایی و سریال بررسی کردند و امیدواریم این ظرفیت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

فائزی گفت: امیدواریم شما خبرنگاران کمک کنید تا با تصمیم گیری درست و منطقی در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر استان گام های اساسی برداشته شود.

خبرنگاران واقعی و حرفه ای در استان قزوین حمایت می شوند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *