ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگاران مانند سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس هستند

1 دقیقه خوانده شده
رئیس سازمان بسیج رسانه خبرنگاران به مانند سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس توصیف کرد و که بدون توجه به مشکلات خود به بیان مشکلات مردم می پردازند.
خبرنگاران مانند سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مسعود بصیری  در نشست خبری اولین سوگواره ملت امام حسین(ع) گفت: بخش خادمان رسانه ای در سوگواره امسال مورد توجه قرار می گیرد و از فعالان حوزه رسانه چه مکتوب و چه دیجیتال که در حوزه اربعین و ملت امام حسین قلم می زنند تجلیل می شود.
وی افزود: البته به سراغ پیشکسوتان این حوزه خواهیم رفت و همچنین به تولیدات خبرنگاران توجه داریم. آثار خبرنگاران از سوی داورانی که به زودی اعلام خواهد شد مورد داوری قرار می گیرد.

خبرنگاران برتر در حوزه عاشورایی تجلیل می شوند
رئیس سازمان بسیج رسانه از تجلیل خبرنگاران برتر عاشورایی در اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) خبر داد و با تجلیل از تلاش های خبرنگاران گفت: بسیج رسانه بنا بر وظیفه ای که دارد در این سوگواره بخش خادمان رسانه ای را مورد توجه قرار می دهد. چون معتقدم خبرنگاران مانند سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس هستند که بدون توجه به مشکلات خود به بیان مشکلات مردم می پردازند.

بصیری اضافه کرد: خبرنگاران در ترویج فرهنگ ها و هنجارهای مختلف اثرگذار هستند و در جریان ویروس کرونا دیدیم آن مقدار که به بخش های درمانی و پزشکی پرداخته شد، به موضوع خبرنگاران کمتر پرداختیم در حالی که برخی خبرنگاران را که برای تهیه گزارش به بیمارستان مراجعه کرده بودند به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.
قله های معرفتی را در مکتب امام حسین بیابیم
مسعود کاویانی دبیر نخستین سوگواره ملت امام حسین (ع) نیز گفت: قله های معرفتی در هر حوزه را باید در مکتب امام حسین (ع) یافت و اهل بیت (ع)، قرآن ناطق هستند. پایه های انقلاب اسلامی در مکتب سیدالشهدا (ع) قرار دارد و به هر اندازه در این حوزه تلاش کنیم، وظیفه خود را انجام داده ایم.
وی افزود: رادیو معارف در هفت دوره سوگواره بوی سیب را برگزار کرده بود که امسال برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها، شبکه سازی، ایجاد وحدت، پرهیز از موازی کاری و دورکاری و به منظور هم افزایی چند سوگواره در قالب یک سوگواره برگزار می شود.
مدیر رادیو معارف اضافه کرد: تجلیل از خادمان رسانه های حسینی در سوگواره امسال درنظر گرفته شده و سازمان بسیج رسانه در حوزه خبر، گزارش، مصاحبه و مستند فعال است.
عزاداری هیچگاه تعطیل نمی شود
کاویانی افزود: تاکید بر شعار هر خانه یک حسینیه با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود از این جهت است که باید خانه ها را به حسینیه تبدیل کنیم و معتقدیم عزاداری هیچگاه تعطیل نمی شود بلکه در دوره هایی شکل آن تغییر می کند.
وی با اشاره به محورهای سوگواره ملت امام حسین (ع) گفت: آیین ها و نمادهای هیات‌های خانگی، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، مقاومت و صبر عاشورایی، سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت، کمک مومنانه و همدلی حسینی، زیارت به نیابت، مهر اربعین و درس‌های عاشورا برای نسل امروز از محورهای این سوگواره است.
حجت الاسلام بهنام معینی مجد مدیر پایش و رصد فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز گفت: این سوگواره تلفیقی از اشکواره بوی سیب با مدیریت رادیو معارف، سوگواره مهر محرم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و سوگواره مجازی اشراق به مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که امسال در قالب سوگواره ملت امام حسین برگزار می شود.
پیش بینی ۸۵ میلیون تومان جایزه
محمدصادق افراسیابی معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نیز با ارائه گزارشی از سوگواره مهر محرم گفت: این سوگواره از سال ۸۷ در استان سمنان آغاز شد و از سال ۹۳ با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال به شکل ملی و در دو سال اخیر در سطح بین المللی برگزار شده است.
وی با اشاره به این که ۸۵ میلیون تومان جایزه برای سوگواره ملت امام حسین درنظر گرفته شده، اظهار داشت: قرار است برای ۲۵ محتوای عمومی مبلغ ۲۵ میلیون تومان پرداخت شود و در بخش حرفه ای نیز ۶۰ میلیون تومان پرداخت می شود و علاقه مندان می توانند برای آگاهی از شرایط هر یک از بخش ها به سایت tnoih.ir مراجعه کنند.
افراسیابی از ضرورت توجه به فعالیت های مردمی در بزرگداشت ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا سخن گفت و افزود: توجه به روضه های خانگی، نصب پرچم های سیاه در خانه و کوچه و عزاداری های خانوادگی از سنت هایی است که مردم همواره به آن توجه دارند.
حسن رضایی دبیر اجرایی سوگواره ملت امام حسین (ع) از برنامه های صدا و سیما برای تعظیم شعائر حسینی و اربعین سخن گفت و با اشاره به کارگروه های ایجاد شده در این سوگواره تاکید کرد: کارگروه بخش بین الملل از سوی شبکه جهانی ولایت برنامه هایی را به زبان های انگلیسی، عربی و هوسایی تهیه کرده است.
وی درباره زبان هوسایی گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه در حدود ۲۰ میلیون شیعه زندگی می کنند و شیخ ابراهیم زکزاکی که اخیرا آزاد شده است در این کشور رهبری شیعیان را به عهده دارد. نکته جالب این است که تا کنون ۱۰۰ اثر از این کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

خبرنگاران مانند سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس هستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *