ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگاران طبق اولویت سند ملی واکسن کرونا دریافت می‌کنند

1 دقیقه خوانده شده
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد و انجام آن در برخی از مناطق کشور به صورت غیرمجاز بوده است.
خبرنگاران طبق اولویت سند ملی واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ دکتر مهدی قلیان اول در حاشیه جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ملاک اولویت زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا برای همه گروه های هدف، سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: به محض ابلاغ مجوز واکسیناسیون برای اصحاب رسانه و خبرنگاران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز این اقدام را انجام خواهد داد و با توجه به تزریق واکسن برای خبرنگارانی که در پوشش انتخابات فعالیت دارند، به زودی نسبت به این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.
وی از آغاز  واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در خراسان رضوی همزمان با کشور از امروز خبر داد و گفت: آخرین محموله واکسن کرونا در خراسان رضوی دیروز تحویل گرفته شده که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آن ۱۱۳ هزار دوز واکسن است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۴ مرکز تزریق واکسن در مشهد فعال است که شامل مراکز تجمیعی، خودروی و مراکز ثابت است و به زودی سه مرکز دیگر نیز دایر خواهد شد.
وی  ادامه داد: با گسترش مراکز تزریق واکسن، دانشگاه علوم پزشکی مشهد قابلیت تزریق روزانه هفت تا ۱۴ هزار دوز واکسن را دارد.

تداوم روند نزولی کرونا در خراسان رضوی با شیب کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا با شیب کند در خراسان رضوی، گفت: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه در خراسان رضوی ۱۸۱ نفر و تعداد کل بستری شدگان نیز هزار و ۲ نفر است که نسبت به ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی گفت: در مجموع ۲۹۲ بیمار کرونایی بدحال در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند و  تعداد فوتی‌ها نیز به زیر ۱۵ نفر کاهش یافته است.
دکتر قلیان اول افزود: شمار بیماران با علائم مشکوک به کرونا در مراکز منتخب زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش سرپایی نیز به هزار و ۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است که این میزان در ابتدای اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر بود.
به گفته وی، در یک ماه گذشته به طور متوسط ۲ بیمار در روز از تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی کاسته شده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید.

در این مدت هشت هزار و پنج بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۸۷ نفر رسید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *