ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

“خبرنگاران بدون مرز” از رژیم صهیونیستی به لاهه شکایت کرد

1 دقیقه خوانده شده
سازمان خبرنگاران بدون مرز از رژیم صهیونیستی به اتهام حمله به مقرهای رسانه‌ای در نوار غزه به دیوان کیفری بین‌الملل شکایت کرد.
"خبرنگاران بدون مرز" از رژیم صهیونیستی به لاهه شکایت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ به نوشته روزنامه القدس العربی، سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به مقرهای رسانه‌ها در غزه به دیوان کیفری بین‌الملل شکایت کرده است.

در متن این شکایت آمده است: ۲۳ مقر رسانه داخلی و خارجی در پی حملات اسرائیل تخریب شده است.

این سازمان همچنین تاکید کرد که هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها و نابودی کامل و عامدانه تجهیزات آنها مطابق ماده هشت اساسنامه رم جنایت جنگی به شمار می‌رود.

خبرنگاران بدون مرز در ادامه آورده است: ارتش اسرائیل نه تنها روزنامه نگاران، تجهیزات و امکانات آنها را هدف قرار داد، بلکه مانع پوشش رسانه‌ای درگیری شد که به طور مستقیم و جدی بر غیرنظامیان تأثیر می‌گذارد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که پیشتر نیز از رژیم صهیونیستی به اتهام هدف قرار دادن ده‌ها خبرنگار فلسطینی مسئول پوشش اخبار راهپیمایی‌های بزرگ “بازگشت” در بهار سال ۲۰۱۸ به دیوان لاهه شکایت کرده بود و اکنون از فاتو بن سودا، دادستان کل این دادگاه می‌خواهد که اتفاقات اخیر را به تحقیقات آغاز شده در ماه مارس درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اضافه کند.

منابع خبری شنبه اعلام کردند که در پی اصابت موشک‌های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی برج “الجلاء” در غزه تخریب شد.

طبق این گزارش، ساختمان مذکور دفتر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس و شبکه الجزیره قطر بود.

“خبرنگاران بدون مرز” از رژیم صهیونیستی به لاهه شکایت کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *