ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حمله مسلحانه به خبرنگار زن افغان

1 دقیقه خوانده شده

در ادامه کشتار کارکنان رسانه‌ای در افغانستان، گروه تروریستی داعش مسئولیت قتل دهمین خبرنگار افغان در سال جاری را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از اقتصادنیوز؛ ملالی میوند گوینده رادیو تلویزیون خصوصی انعکاس به همراه راننده‌اش در حالی که به سوی دفتر کارش می‌رفت در حمله مسلحانه جان باخت.

«عطالله خوگیانی» سخنگوی والی «ننگرهار» گفت که این رویداد در منطقه «گولایی عربان» واقع در حوزه سوم امنیتی شهر «جلال‌آباد» مرکز این ولایت رخ داد.

به گزارش «رویترز»، این دهمین قتل کارکنان رسانه‌ای افغان در سال جاری است و گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفت.

ماه گذشته نیز «الیاس داعی» خبرنگار رادیو آزادی در هلمند و «یما سیاوش» گوینده سابق طلوع نیوز در کابل بر اثر انفجار کشته شدند.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون در این کشور بیش از ۱۳۰۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده و در سال‌های اخیر نیز میزان خشونت‌ها و حملات هدفمند علیه خبرنگاران بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

براساس گزارش‌های نهاد «نی» تلفات خبرنگاران در دوره ریاست جمهوری اشرف غنی در مقایسه با میزان تلفات در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ افزایش بیش از ۴ برابری داشته است.

حمله مسلحانه به خبرنگار زن افغان

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *