ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حمله عوامل پرستاری و حفاظت بیمارستان حضرت امام (ره) به خبرنگار اردبیلی

1 دقیقه خوانده شده
یکی از مدیران مسئول نشریات محلی بخاطر داشتن سنگ کلیه احتمالی به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی مراجعه می کند؛ بعد از چند دقیقه با صحنه درگیری چند نفر از مراجعه کنندگان با عوامل اورژانس مواجه می شود.
حمله عوامل پرستاری و حفاظت بیمارستان حضرت امام (ره) به خبرنگار اردبیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ساوالان خبر؛ به گفته این خبرنگار او بر حسب وظیفه اقدام به تهیه خبر و عکس از صحنه درگیری کارکنان ایستگاه پرستاری با تعدادی از مراجعه کنندگان می کند. اما پرسنل انتظامی بیمارستان بعد از دیدن این خبرنگار، تلفن همراه او را گرفته و به زمین پرت می کنند که منجر به شکسته شدن تلفن وی می شود.

“بهنام کمالی” مدیرمسئول نشریات “آوین شهر” و “ساوالان سؤزی” در تشریح این واقعه می گوید:

بنده عصر امروز پیرو درد شدید کلیه همراه با پدرزنم به بیمارستان امام خمینی مراجعه کردم. با توجه به درد شدید از ناحیه شکم طبق بروکراسی فرسوده بیمارستان مذکور بیش ده دقیقه سرپا ایستادم تا کاغذبازی های معمول بیمارستان انجام شود. بعد از اتمام مورد یاد شده در تختی دراز کشیدم که بعد از تشخیص پزشک مقیم با توجه به نبود داروخانه در محیط بیمارستان، همراه بنده به داروخانه های بیرون مراجعه سرم و داروی مورد نیاز را تهیه و بعد از نیم ساعت تحمل درد شدید، سرم و آمپول تزریق و به بخش دیگر اورژانس منتقل شدم. بماند که خواستند از بنده نوار قلب بگیرند، دستگاه مورد نظر معیوب بود و موفق به اینکار نشدند. بعد از آزمایش خون، تست ادرار و سی تی اسکن مشخص شد که بنده سنگ حالب چپ دارم و به بیمارستان امام رضا منتقل شوم. اینجانب در حین اینکه درد شدیدی متحمل میشدم نسبت به کم کاری پرسنل اورژانس هیچگونه شکواییه ای نداشتم. اما با مشاهده مشاجره و درگیری شدید لفظی تعدادی از مراجعه کنندگان با پرسنل ایستگاه پرستاری و جواب نامناسب و سربالای نامبردگان به بیماران و همراهانشان اقدام به عکس گرفتن و درج خبر در کانالم کردم که با مشاهده نگهبانان از این اقدام من، به سمت اینجانب هجوم آوردند تا گوشی را از بنده بگیرند، اما با مقاومت بنده و برادرم که بجای پدرزنم همراهم بود، مواجه شدند، متاسفانه برخورد بسیار سخیف و عاری از ادب و احترام نگهبانان اورژانس بیمارستان امام خمینی و تماس با مدیریت علوم پزشکی و نیز برخورد بسیار ابتدایی و عاری از مسئولیت پذیری وی نگهبانان علی رغم متوجه بودن به اینکه بنده خبرنگار و بیمار این بیمارستانم، نسبت به برخورد زشت خود اصرار و اقدام مجدد کردند. با مراجعه عوامل فوریت ۱۱۰ و نگارش صورتجلسه و مراجعه به کلانتری ۱۲ کار به درازا کشید و درد اینجانب نیز شدیدتر شد.
جای تاسف در اینجاست که مامور نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان بجای ختم قائله، همراه و همسو با نگهبانان متخلف بیمارستان نسبت به برخورد قهری با بنده اقدام و تاسف بارتر از آن برخورد بسیار زشت عوامل کلانتری ۱۲ بود!!!

سئوال از رئیس علوم پزشکی استان و فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان این است که در قبال این برخوردهای نامناسب عوامل شان و لگدمال شدن کرامت و جایگاه خبرنگاری چه توجیه و توضیحی دارند؟!!
آیا خبرنگار در مواجهه با پلشتی ها و زشتی ها باید عافیت طلب، محافظه کار و بی مسئول باشد یا پیه اینگونه رفتارهای ناشایست و بحث برانگیز را به تن بخرد؟!!

حمله عوامل پرستاری و حفاظت بیمارستان حضرت امام (ره) به خبرنگار اردبیلی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *