چ٫ فروردین ۲۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حمله به مجسمه یک روزنامه‌نگار در ایتالیا

1 دقیقه خوانده شده
حمله به مجسمه یک روزنامه‌نگار در ایتالیا

مجسمه یک روزنامه‌نگار در میلان هدف حمله معترضان ضدنژادپرستی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ معترضان با نوشتن عبارات «نژادپرست، متجاوز» بر روی مجسمه «ایندرو مونتانلی» که در پارکی در شهر میلان قرار دارد، این یادبود را به نخستین مجسمه‌ی ایتالیا تبدیل کردند که در جریان اعتراضات اخیر اروپا و ایالات متحده مورد حمله معترضان قرار می‌گیرد.

«مونتانلی» که در سال ۲۰۰۱ و در سن ۹۲ سالگی درگذشت، از مشهورترین روزنامه‌نگاران ایتالیایی قرن بیستم به شمار می‌رود که روزنامه «ال ژورناله» را تاسیس کرد و مدت‌ها در نشریه «کویره دلا سرا» فعالیت داشت.

یک گروه ضد فاشیست از شهردار میلان خواستند تا مجسمه «مونتانلی» که در ارتش ایتالیا در جنگ استعماری علیه اتیوپی خدمت کرده و با یک دختر ۱۲ ساله اریتره‌ای ازدواج کرده را از شهر بردارد.

شهردار میلان اما با اشاره به اینکه «مونتانلی» روزنامه‌نگار بزرگی بود که برای آزادی رسانه و مطبوعات جنگید اعلام کرد مجسمه در جای خود باقی خواهد ماند.

پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، مجسمه‌های افرادی با تاریخچه استعماری و نژادپرستانه در ایالات متحده و اروپا هدف حمله معترضان قرار گرفته‌اند.

حمله به مجسمه یک روزنامه‌نگار در ایتالیا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *