پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حمله به بیش از ۱۴۰ خبرنگار توسط پلیس در جریان اعتراضات گسترده در آمریکا

1 دقیقه خوانده شده
حمله به بیش از ۱۴۰ خبرنگار توسط پلیس در جریان اعتراضات گسترده در آمریکا

تاکنون بیش از ۱۴۰ پرونده شکایت از پلیس توسط خبرنگارانی که در جریان اعتراضات گسترده در آمریکا مورد حمله قرار گرفتند, ثبت شده؛ ۷۲ درصد از خبرنگاران آمریکایی حاضر در تظاهرات به محض معرفی خود به عنوان اعضای مطبوعاتی, مورد حمله توسط پلیس قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از تسنیم؛ تاکنون بیش از ۱۴۰ خبرنگار توسط پلیس آمریکا در تظاهرات گسترده در پی قتل “جورج فلوید” دستگیر شده و مورد حمله قرار گرفتند.

پایگاه خبری “فرانس ۲۴” نوشت, از زمان شروع تظاهرات گسترده در آمریکا در پی قتل یک سیاه پوست توسط پلیس “مینه سوتا” تا ۷ ژوئن, ۱۴۴ پرونده شکایت مربوط به خبرنگاران آسیب‌دیده ثبت شده است.

پلیس آمریکا در جریان اعتراضات، ۱۴۴ خبرنگار را مورد هدف گلوله‌های پلاستیکی قرار داده همچنین برخی را دستگیر کرده است.

بسیاری از این موارد در شهر “مینیاپولیس”, محل آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی, رخ داده و برخی دیگر نیز در ایالت‌های دیگر انجام شده است.

خبرنگار لس آنجلس تایمز در ۳۱ می در صفحه شخصی خود نوشت: «پلیس شهر مینیاپولیس عامدانه به سمت خبرنگاران گلوله‌های پلاستیکی شلیک و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند؛ ما خودمان را خبرنگار معرفی کردیم و نیروهای پلیس, قوطی‌های گاز اشک‌آور را به سمت ما شلیک کردند؛ یک از آنها به پای من برخورد کرد.»

به گفته روزنامه انگلیسی گاردین, ۷۲ درصد از خبرنگاران حاضر در تظاهرات به محض معرفی خود به عنوان اعضای مطبوعاتی, مورد حمله توسط پلیس قرار می‌گیرند.

برخی از فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی نیز نشان می‌دهند که پلیس آمریکا عمداً خبرنگاران را مورد هدف گلوله‌ های پلاستیکی قرار می‌دهند.

حمله به بیش از ۱۴۰ خبرنگار توسط پلیس در جریان اعتراضات گسترده در آمریکا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *