ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حرمت اصحاب رسانه و بایدها و نبایدها در رفتار مدیران خوش استقبال و بد بدرقه

1 دقیقه خوانده شده
مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، یادداشتی در روزنامه همشهری منتشر کرد.
حرمت اصحاب رسانه و بایدها و نبایدها در رفتار مدیران خوش استقبال و بد بدرقه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ “حرمت امامزاده را متولی اش نگه می دارد ” مثالی مشهور و گفتاری رایج در فرهنگ ایران زمین است ونکته ای دقیق که باید بی توجه از آن عبور نکرد. چند روز قبل خبری تلخ و غم انگیز  تمام دل تنگی های قلم ها را  گریست و در روزهای آغازین تابستان ، هوای دل های خانواده رسانه را بارانی کرد. چه  باید گفت از درد فراق دو خبرنگار و فعال رسانه که در کمال ناباوری جان خود را از دست داده و داغی بزرگ را بر دل ها نشاندند. تلخی خبر واژگونی خودروی  خبرنگاران و اصحاب رسانه آن قدر کام هر مخاطبی را تلخ کرد که نیازی به آشنایی نزدیک با جانباختگان این حادثه ناگوار ضرورت نداشت وچه باید گفت در انعکاس تصاویری که افراد پاسخگو در نهایت بی احترامی به حادثه دیدگان به گفت و گو پرداختند. خود شیفتگی و خود برتر بینی مدیرانی که باور نکرده اند میز و عنوان خدمت خود را مدیون مردمی هستند که فرزند و همکاری را از دست داده اند و در نهایت دوری از هرگونه رفتار محبت آمیز و و دور از ادب با دیگران برخورد کرده اند و در واقع چند نکته مهم باید در ذهن و دل رسانگران ایران اسلامی نقش ببندد، تا در ازدحام هق هق کوچ همسفران خنده رو و پرتلاش خود در سفر به آذربایجان برای همیشه تکرار نشود.

اعزام اصحاب رسانه به مأموریت های خارج از استان و شهر هر چند  با شرایط فوق العاده ای برگزار نمی شود و فرش قرمزی برای استقبالشان پهن نمی شود اما چه منصفانه است تا مدیران رسم میزبانی را به درستی ادا کنند و به قولی خوش استقبال و بد بدرقه نباشند؛ و ای کاش از شرایط مطلوب و حداقل کرامت انسانی و بر اساس  رفتار سازمانی با این گروه بی ادعا برخورد شود. وسیله رفت و آمد و محل مناسب برای اقامت و تغذیه سالم در برابر  زحمت این گروه از سخت کوشان جامعه  به نظر، حداقل وظیفه نهاد یا سازمان میزبان و برگزار کننده برنامه های خبری و رسانه ای است که چنانچه  در پروتکل های اعزام اصحاب رسانه لحاظ شود مشکلاتی از این دست به وجود نخواهد آمد.

انتظار زیادی نیست که مدیران رسانه و متولیان بخش فرهنگ و هنر و رسانه نیز بر اساس تکریم مشاغلی سخت چون خبرنگاری و روزنامه نگاری بتوانند نگاه مدیران ارشد و به تبع آن مدیران میانی به اصحاب رسانه را از نگاه ابزاری درآورند  و از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات حداقلی به این گروه دریغ نکنند. چرا که فعالان رسانه ای ایران برای اطلاع رسانی و آگاه سازی تمام تلاش خود را انجام می دهند و بدون توجه به سختی ها و ناملایمات زندگی در برون داد و بازتاب فعالیت خود کوتاهی نمی کنند بنابر این شایسته است تا  مدیران محترم رسانه نیز قبل از اعزام خبرنگاران و عکاسان و تیم های تصویری به مأموریت های داخلی و خارجی از ارایه خدمات در شان و جایگاه آنان مطلع بوده و ضمن تکریم و احترام به همکاران خود حرمت لازم را نیز حفظ کنند تا سهم تولی گری، در حوزه رسانه لحاظ شده و حرمت هیچ خبرنگار و عکاس و فعال رسانه ای هرگز شکسته نشود.

اندیشه اصحاب رسانه  همواره افکار عمومی  هر جامعه ای را سروری می کند تا هیچ گاه مردم علاقمند به خاک و آب و مرزهای ایران اسلامی در دهلیزهای فراموشی گرفتارنیایند، هر چند فضای مجازی و رسانه های نوین  ابزار کاربردی امروز رسانه ای ها ، شده اند اما با  قلم های خود ، کاغذ های  سپید روح را با آبی ترین خطوط پیوند می زنندو شانه به شانه کوه ها راه می روند  و زیباترین جلوه های استواری و شیدایی و عشق و ایمان را به تماشا می نشینند و روایت می کنند.

مسافران ابدی سفربه دریاچه ارومیه  ترانه عاشقی شان را همواره در گوش های پرهیاهوی بسیاری زمزمه می کنند  تا آیین ایثار و جوانمردی و وطن دوستی  را دگر باره به جست وجو برخیزند. تا آب و  باران،اگر ریشه های دریاچه نمک را به آبیاری آمد، صدای حضور مسافران این ماموریت تلخ را یادآوری کند. وطن اگر شکوهمند است و سرفراز، سرود شهادت و جانباختن اصحاب رسانه  را در کنار شهیدان دفاع مقدس و امنیت و مدافع سلامت و امنیت  مرور می کند.

نیستند، اما خاطراتشان سپیداری است که تا همیشه، دشت های فرهنگ، هنر و رسانه این سرزمین را سایه گستر است.

حرمت اصحاب رسانه و بایدها و نبایدها در رفتار مدیران خوش استقبال و بد بدرقه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *