پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

جوابیه‌ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به گزارش خبرگزاری دانشجو درباره نمایشگاه کتاب

1 دقیقه خوانده شده
جوابیه‌ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به گزارش خبرگزاری دانشجو درباره نمایشگاه کتاب

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در خصوص گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو پیرامون «نمایشگاه کتاب تهران» جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ چند روز پیش خبرگزاری دانشجو در گزارشی با عنوان «پشت پرده عدم تعیین تکلیف نمایشگاه کتاب» به حواشی و دلایل بلاتکلیفی چند ماهه نمایشگاه کتاب تهران پرداخت و از آنجا که از ابتدای امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، عدم امکان برپایی این نمایشگاه بر همه اثبات شده بود در این گزارش ضمن مرور اظهارنظرهای مسئولین این نمایشگاه به عواقب تعلل چند ماهه سرنوشت نمایشگاه پرداخته شده است.
در ادامه جوابیه‌ روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نسبت به این گزارش منتشر شده است:
با عنایت به درج خبری با کد ۸۶۱۲۶۷ تحت عنوان “پشت پرده عدم تعیین تکلیف نمایشگاه کتاب/ پای بودجه میلیاردی در میان است؟” در تاریخ ۹۹/۴/۲۲ در بخش فرهنگی/کتاب آن خبرگزاری، خواهشمند است دستور فرمایید در راستای عمل به تعهدات رسانه ای و با هدف شفاف سازی و تنویر افکار عمومی توضیحات ذیل در همان بخش منتشر شود.
۱. همان گونه که همگان واقفند تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا لغو نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صرفا در حیطه شرح وظایف و اختیارات شورای سیاستگذاری میباشد که اعضای آن با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب میشوند.
۲. سخنگوی شورای سیاستگذاری در مصاحبه های خود با رسانه های مختلف بارها اعلام کرده که با توجه به شیوع پاندمی کرونا در کشور، این شورا در تصمیمات خود تابع مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود.
۳. همانگونه که در آخرین مصوبه شورای سیاستگذاری تصریح شده بود، دلیل اصلی تامل شورا در اعلام لغو نمایشگاه کتاب تهران، آگاهی از تاثیرات و ابعاد مختلف این رویداد فرهنگی و امید به برگزاری آن در شرایط ایمن بود.
۵. با عنایت به موارد فوق، اتهام عدم تعیین تکلیف نمایشگاه کتاب تهران با هدف بایکوت بودجه میلیاردی، آن هم صرفا طبق فرضیات و ذهنیات خبرنگار محترم، مصداق بارز افتراء و تشویش اذهان عمومی به حساب می آید، و انتظار میرود آن خبرگزاری محترم حق گلایه و اعتراض شدید مجریان نمایشگاه را محفوظ شناخته و به نحو مقتضی در مقام جبران براید.
۶. از آن خبرگزاری وزین انتظار میرود ضمن رعایت موازین حرفه ای و اخلاقی در فعالیت رسانه ای خود، بجای شبهه افکنی و طرح مسائل تفرقه آمیز، به تقویت انسجام و اتحاد میان مسوولین دولتی و صنف نشر در این مقطع حساس کمک نماید.
روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=1513

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *