پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

جشنواره «جان من، ایران من» تلاشی برای ثبت جهاد مردم در مبارزه با کروناست

1 دقیقه خوانده شده
جشنواره «جان من، ایران من» تلاشی برای ثبت جهاد مردم در مبارزه با کروناست

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره «جان من، ایران من» بازخوانی جهاد مردم ایران در بحران کروناست و توانمندی‌های کشور را در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نشست هماهنگی نهاد‌های مسئول در برگزاری مسابقه رسانه‌ای و شهروندی «جان من، ایران من» با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، هلال احمر و نیروی انتظامی در معاونت مطبوعاتی برگزار شد.
محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اتفاقات ۳ماه گذشته در کشور، گفت: کرونا دنیای متفاوتی را به جهان تحمیل کرد، دو ویژگی آن یعنی ناشناخته بودن و غافل‌گیری باعث ایجاد این اتفاق شد و امروز همه مردم دنیا با زیست جدیدی که زندگی در کنار این ویروس است، مواجه شده‌اند.
وی افزود: به نظرم این بیماری آزمونی برای رسانه‌ها، دستگاه‌ها، کشور‌ها و حاکمیت‌ها بود و همه شئونات زندگی را تحت تاثیر قرار داد. کشور‌ها به نسبت ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، توانمندی‌ها و باورهایشان توانستند تا حدی با این بیماری مبارزه کنند و آزمون دقیقی را پس بدهند. آزمونی که در منظر دید همه مردم دنیا قرار گرفت و نیاز به نظارت دستگاه‌ها و ساختار‌ها نبود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درگیری سه ماهه کشورمان با این بیماری افزود: اکنون فرصتی مناسبی فراهم شده است که بتوانیم به بازخوانی آنچه که در ایران گذشته است بپردازیم. این مسابقه و جشنواره بهانه‌ای برای ثبت این رویداد در تاریخ کشور است که البته بسیار هم تعیین‌کننده بوده و با مقولات قبلی که درگیرش شدیم کاملا متفاوت است. انتظار می‌رفت که کشورمان شرایط بدتری را در مبارزه با کرونا تجربه کند چرا که در شرایط بسیار بد اقتصادی و شدیدترین نظام تحریم بویژه در حوزه بهداشت و درمان قرار داشتیم.
که در واقعیت حداقل‌ها را کسب کردیم؛ یعنی حداقل آشفتگی، حداقل تلفات و آسیب‌دیدگی و حداکثر هماهنگی و تامین امکانات را داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه به لطف خدا و همت همه مسئولان و مردم، در مقطع بحران کرونا در کشور با حداقل تلفات و آشفتگی و حداکثر هماهنگی و تامین امکانات مواجه شدیم، به نام جشنواره «جان من، ایران من» اشاره و تصریح کرد: در کمترین زمان ممکن تمام دستگاه‌ها بیشترین ظرفیت ممکن را ارائه کردند و نکته مهم این بود که همه در میدان بودند. به جرات می‌توانم بگویم که هیچ ایرانی نبود که در این ماجرا بتواند کاری انجام دهد و انجام ندهد. اگر نام جان من، ایران من را برای این مسابقه انتخاب کردیم به همین دلیل است.
خدادی اضافه کرد: این موضوع نکته تعیین کننده‌ای است که حالا باید آن را ارج بنهیم. باید تلاش حداکثری مردم ثبت حداکثری هم شود. این جشنواره بازخوانی جهاد مردم ایران در بحران کروناست. منظور از مردم یعنی همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، نیروهای جهادی و زنان و مردان گمنام سراسر کشور که در کنار سربازان خط مقدم این جهاد یعنی کادر سلامت در کشور، به این جهاد و مقاومت پیوستند.
وی افزود: فراموش نکنیم که در وسط بحران کرونا تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع شد. با این حال با اتکا به ظرفیت مردم هیچ اتفاقی رخ نداد چرا که جان مردم به جان ایران وابسته است.
معاون مطبوعاتی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی تمام دستگاه‌ها بویژه رسانه‌ها و صداوسیما، تاکید کرد: امروز همگرایی پلیس، امدادگر، روحانی، خبرنگار، پزشک، کاسب و راننده تبدیل به قدرت ملی شده است. مراکز مذهبی ما در این ایام همراهی زیادی کردند و تبدیل به کارگاه تامین کالا شد و رزمایش همدلی و کمک مومنانه برهمین اساس شکل گرفت و کمک مردم به مردم بود که قطعا در دنیا نظیری ندارد.
خدادی به ظرفیت نیرو‌های مسلح و کادر آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: قدرت و ظرفیتی که بسیج، سپاه و ارتش در این بحران نشان دادند باعث شد که در تعطیل‌ترین تعطیلی سال بیشترین حضور نیرو‌های جهادی را داشته باشیم؛ مانند اتفاقی که در حوزه آموزش و پرورش رخ داد و معلمین ما آموزش به دانش‌آموزان را متوقف نکردند و عاشقانه میدان تعلیم و تربیت را با شیوه‌هایی دیگر، به خانه‌های مردم بردند. این همکاری و همدلی باید در جایی ثبت شود و رسانه وظیفه دارد نادیده‌ها را بازخوانی کرده و این صدا را به همه انتقال دهد.
در ابتدای این نشست نیز مهدی محمدی، دبیر جشنواره «جان من، ایران من» به ارائه گزارشی در خصوص جشنواره و آثار دریافت شده پرداخت و گفت: تا کنون بیشترین آثار دریافتی در بخش عکس شهروندی است که بالغ بر ۲هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
شایان ذکر است «جان من، ایران من» با هدف انعکاس خدمات تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا و تقویت امید و همدلی در کشور به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی فرهنگ‌سرای رسانه در بخش‌های عکس، فیلم کوتاه، گزارش ویدیویی، یادداشت، گزارش، مقاله و تولیدات فضای مجازی در دو بخش رسانه‌ای و شهروندی برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۱۵ خردادماه فرصت دارند آثار خود را به ایمیل فرهنگ‌سرای رسانه به نشانی Resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند و یا به صورت لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه واقع در فرهنگسرای رسانه تحویل دهند. دریافت فراخوان و قوانین شرکت در مسابقه از طریق مراجعه به تارنمای فرهنگسرای رسانه resaneh.farhangsara.ir امکان پذیر است.

جشنواره «جان من، ایران من» تلاشی برای ثبت جهاد مردم در مبارزه با کروناست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *