پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ثبت‌نام دوره تربیت خبرنگار شهید صارمی، آغاز شد

1 دقیقه خوانده شده
دوره تربیت خبرنگار شهید صارمی، به صورت حضوری برای تهران و البرز و مجازی برای سایر استان‌ها از تاریخ ۲۹ مرداد به مدت ۳ هفته در روزهای شنبه، یک‌شنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ در مدرسه ایرنا برگزار خواهد شد.
ثبت‌نام دوره تربیت خبرنگار شهید صارمی، آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مخاطبان این دوره، به صورت کامل خبرنگاری را آموزش می‌بینند و بعد از دوره، ‌می‌توانند فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کنند.

علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام، تکالیف خواسته‌شده را ارائه خواهند داد. پس از بررسی تکالیف، افراد مستعد دعوت به مصاحبه می‌شوند. از افرادی که در مصاحبه پذیرفته شوند، دعوت می‌شود تا در اولین مرحله دوره شامل ۳۶ ساعت کلاس آموزشی شرکت کنند.

پس از پایان کلاس‌ها، به افرادی که در کلاس‌ها به صورت منظم حضور داشتند، گواهی معتبر و قابل استعلام از خبرگزاری جمهوری اسلامی اعطا خواهد شد. هم‌چنین از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود تا با توجه به آموزش‌هایی که دیدند، تکالیفی را آماده و ارائه کنند. تکالیف، بررسی و نفرات برتر به بوت‌کمپ مدرسه ایرنا دعوت خواهند شد تا در ۲ روز خبرنگاری مسئله‌محور را تمرین کنند و در پایان، وارد یک ژوژمان جذاب خواهند شد تا با یکدیگر رقابت کنند. نفرات برتر این دوره، جایزه نفیس از مدرسه ایرنا دریافت می‌کنند و هم‌چنین فرآیند همکاری با خبرگزاری ایرنا رو آغاز خواهند کرد.

سرفصل‌های دوره:

  • خبرنویسی
  • گزارش‌نویسی
  • نویسندگی خلاق
  • مخاطب‌شناسی
  • مسئله‌محوری رسانه
  • جریان‌شناسی رسانه
  • اصول وتکنیک‌های مصاحبه
  • حکمرانی رسانه در عرصه عمومی
  • تکنیک‌های تیتر و لید

مراحل دوره:

  1. مهلت ثبت‌نام: ۱۱ الی ۲۱ مردادماه
  2. ارسال تکالیف اولیه و مصاحبه: ۲۱ الی ۲۵ مردادماه
  3. شروع کلاس‌های آموزشی: ۲۹ مردادماه الی ۲۰ شهریورماه
  4. مهلت ارائه تکالیف پایان‌دوره: ۳۱ شهریورماه

+ بوت کمپ مسئله محور برای نفرات برتر همه کشور و ژوژمان

هزینه ثبت‌نام این دوره ۲۹۵ هزار تومان است که زمان ثبت‌نام اولیه گرفته نمی‌شود. پس از بررسی تکالیف و مصاحبه، از افرادی که موفق به حضور در دوره شوند، هزینه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

این دوره به صورت حضوری برای تهران و البرز در مدرسه ایرنا واقع در میدان جهاد برگزار خواهد شد البته امکان حضور مجازی برای سایر استان‌ها در کلاس‌ها نیز وجود دارد.



مهلت ثبت‌نام تا ۲۱ مرداد ماه است. برای ثبت‌نام، اینجا کلیک کنید.

ثبت‌نام دوره تربیت خبرنگار شهید صارمی، آغاز شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *