پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

توصیه یک خبرنگار مبتلا به کرونا به مردم؛ این بیماری را جدی بگیرید

1 دقیقه خوانده شده
توصیه یک خبرنگار مبتلا به کرونا به مردم؛ این بیماری را جدی بگیرید

فاطمه استاد حسینی یکی از خبرنگاران رفسنجان که به کرونا مبتلا شده است، با تأکید بر اینکه این بیماری را جدی بگیرید، گفت: برای یک بیمار کرونایی هر روزش به اندازه یکسال طول می‌کشد و برایش سخت می‌گذرد، دلت برای عزیزانت تنگ و چاره‌ای جز دوری از آنها نداری، این بیماری حتی عزیزترین کسانی که داری را هم از بیمار دور می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ کرونا، ویروسی که همه را درگیر خود کرده، از کارگر و بازاری و معلم حتی پزشکان و پرستاران زیادی هم که متأسفانه تعدادی جان خود را از دست دادند.کودک و میانسال و پیر و از همه نوع قشری درگیر آن شدند.

اما این ویروس موذی و منحوس به خبرنگاران هم رحم نکرد و تعدادی را درگیر خود کرده است.

فاطمه استادحسینی یکی از خبرنگاران رفسنجانی‌ست که به کرونا مبتلا شده و زمانی که خبر ابتلای او را شنیدیم علاوه بر اینکه ناراحت او بودیم، نگرانی ابتلای دو فرزندش را هم داشتیم و دعا کردیم خانواده‌اش مبتلا نشوند.

از زمان درگیری او دو هفته می‌گذرد به قصد جویاشدن احوالش با او گفت‌وگویی انجام دادیم.

فاطمه استادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: عصر پنجشنبه بود که متوجه شدم  تست یکی از نزدیکان مثبت شده است به همین دلیل جمعه اول صبح مراجعه کردم درمانگاه برای انجام تست، در ابتدا دکتر معاینه می‌کرد اگر نیاز به انجام تست بود ارجاع داده می‌شدیم، پیش دکتر رفتم با معاینه اولیه گفت «علائم سرماخوردگی‌ست که با مسکن برطرف می‌شود»  اما زمانی گفتم حس بویایی و چشایی ندارم دکتر مکث عجیبی کرد و بعد گفت چند فرزند داری و شغلت چیست.

 وی ادامه داد: سوالات پزشک ادامه داشت و سرانجام گفت به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شدی اما باز هم با قاطعیت نمی‌توانم بگویم و باید تست بدهی.

سرگذشت کرونایی شدن خانم خبرنگار ادامه یافت تا اینجا که «ارجاع داده شدم برای انجام تست، روزشنبه ۳۱خردادماه تست دادم  و تا زمانی که جواب تست را که ۲۴ ساعت بعد اعلام می‌شد،  خیلی مراقبت کردم و فاصله‌ام را با دیگران حفظ کردم».

وی ادامه داد: این ۲۴ساعت هزاران سوال در مورد کرونا از ذهن من گذشت تا اینکه یکشنبه اول تیرماه متوجه شدم مبتلا هستم، حالا  کی و کجا مبتلا شدم، خدا داند.

استادحسینی با بیان اینکه پس از جواب گرفتن سریع برگشتم خانه، اما استرس اینکه کرونا گرفتم را نداشتم و استرس این را داشتم که خدایی نکرده فرزندانم به آن آلوده نشده باشند، افزود: با یکی از همکارانم در بیمارستان علی‌بن ابیطالب تماس گرفتم که نسبت به راه حل‌های پیشگیری افراد خانواده و مصرف مواد غذایی راهنمایی بگیرم.

 وی تصریح کرد: خودم را در اتاقی قرنطینه کردم و گاهی برای دیدن فرزندانم با ماسک و فاصله بیش از ۲متر آنها را می‌دیدم. مهمترین سختی این بیماری استرس و عذاب وجدانش بود، عذاب وجدان اینکه ممکن است چند نفر از کسانی که با آنها در ارتباط بودم را مبتلا کرده باشم؛ از اینکه آیا عزیزانم را مبتلا کردم یا نه.

استادحسنی با اشاره به اینکه دردهای عضلانی، تنفسی و درد قفسه سینه، بی‌خوابی و نبود حس بویایی و سوزش چشمان و بینی هم که جای خودش را داشت، افزود: این بیماری طوری است که شاید در روز حالت خوب خوب باشد و هیچ علامتی از بیماری نداشته باشی اما شب که می‌شود هزاران درد به سراغت می‌آید.

وی اضافه می‌کند: تنها چیزی که فهمیدم و توانست مرا بر این بیماری چیره کند دوری از استرس و ترس بود، هرروز که استرسی وارد می‌شد دردها بیشتر می‌شد.

خبرنگار کرونایی ما که توانسته کرونا را با صبر و غلبه بر استرس شکست دهد، می‌افزاید: توصیه‌ام به مردم به عنوان یک بیمار این است همه، بیماران کرونایی که با آنها در ارتباط هستید را به چشم یک مبتلا و ناقل ببینند که متاسفانه متوجه شدم اکثر مردم به یک فرد کرونایی به چشم یک جذامی نگاه می‌کنند، حتی مثل یک انسانی که با خودرو  به یک نفر زده  و فرار کرده با او برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت: این بیماری خیلی خیلی جدی است بیماری‌ای است که نه خودت، نه دیگران در انتشار آن هیچ قصدی ندارند و تازه اگر خوش‌شانس باشی و از نوع ضعیفش مبتلا بشوی؛ اگر نوع حاد باشد و به بیمارستان روانه شوی برگشتت با خداست. استادحسینی عنوان کرد: زمان این بیماری ۱۴روز بیشتر نیست اما برای یک بیمار هر روزش به اندازه یکسال طول می‌کشد و برایش سخت می‌گذرد، دلت برای عزیزانت تنگ و چاره‌ای جز دوری از آنها نداری، این بیماری حتی عزیزترین کسانی که داری را هم از بیمار دور می‌کند.

استادحسینی در پایان از همه مردم خواست که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال بیماری شکسته شود و این بیماری ریشه‌کن شود.

توصیه یک خبرنگار مبتلا به کرونا به مردم؛ این بیماری را جدی بگیرید

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *