چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

توسط یونسکو ایران؛ اولین دوره جامع خبرنگاری بحران برگزار می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
دوره جامع خبرنگاری بحران توسط باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران برگزار می‌شود.
توسط یونسکو ایران؛ اولین دوره جامع خبرنگاری بحران برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛ دوره جامع «خبرنگاری بحران» با هدف ارتقای توانمندی خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و مستندسازان در هنگام وقوع بحران‌های مختلف توسط باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران برگزار می‌شود.

در این‌دوره تلاش خواهد شد با تکیه بر تجربه زیسته‌های فعالان رسانه‌ای حاضر در صحنه‌های بحران‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای نسبت به ارائه روش‌های راهبرد محور جهت اتخاذ راهکارهای عملیاتی رسانه‌ای اثرگذار اقدام شود.

«آشنایی با بحران و انواع آن»، «تعریف خبرنگاری بحران و شرایط آن» و «بایدها و نبایدهای میدانی برای اصحاب رسانه در بحران» طی روزهای یکم، سوم و هشتم آذر توسط حسن شمشادی، «اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری بحران» دهم آذر ماه توسط حسن قربانی، «بایسته‌های عکاسی و تولید محتوای تصویری در بحران» ۱۵ آذر توسط حسن قایدی، «مستندسازی در بحران» ۱۷ آذر توسط محسن اردستانی و «بایسته‌های سواد رسانه‌ای در بحران» ۲۲ آذر توسط معصومه نصیری سرفصل‌هایی است که در این دوره آموزش داده خواهد شد.

این دوره از اول آذر روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت حضور در دوره جامع «خبرنگاری بحران» می‌توانند از طریق دایرکت صفحه باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران به آدرس Unesco.mediaclub@ اقدام کنند.

این دوره کاربردی به اهالی رسانه جهت بهبود تولیدات مختلف رسانه‌ای به هنگام وقوع انواع بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است در پایان برای حاضران در دوره مدرک معتبر صادر خواهد شد.

شیوه‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های کشور در چند بحران سه دهه اخیر به‌صورت کارگاهی در این دوره بررسی و آسیب‌شناسی خواهد شد.

گردآوری:الهه اردلانی

توسط یونسکو ایران؛ اولین دوره جامع خبرنگاری بحران برگزار می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *