س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ترور نافرجام خبرنگار عراقی در دیوانیه

1 دقیقه خوانده شده
رسانه‌های عراقی از ترور نافرجام خبرنگار شبکه الفرات نزدیک منزلش در شهر دیوانیه خبر دادند.
ترور نافرجام خبرنگار عراقی در دیوانیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعاتی پیش «احمد حسن»، خبرنگار شبکه الفرات در نزدیکی منزلش در شهر «دیوانیه» هدف گلوله قرار گرفت.

شاهدان اعلام کردند گلوله به سرش خورده ولی او همچنان زنده است و سریعا به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

مسئول امنیت ملی در استان دیوانیه اعلام کرد یک تیم امنیتی سطح بالا به سرپرستی مدیران دستگاه امنیتی تشکیل شده و تلاش می‌کنند مشخص شود چه کسانی قصد ترور خبرنگار شبکه الفرات را داشتند.

مهاجمان بلافاصله بعد از شلیک از محل حادثه گریختند، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این ترور را به گردن نگرفته است. از وضع کنونی احمد حسن  هم خبری منتشر نشده است.

بعد از این ترور، مردم عراق در «الناصریه» و «الدیوانیه» در اعتراض به ترور این خبرنگار به خیابان‌ها آمدند و خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

«سید مقتدی الصدر»، رهبر جریان صدر عراق، در واکنش به ترور احمد حسن گفت: ترور شیوه بزدلان است و دولت عراق باید به سرعت با مسئولان این ترور برخورد کند.

ترور احمد حسن یک روز بعد از ترور «ایهاب الوزنی»، فعال عراقی، در کربلا اتفاق افتاد.

شبکه الفرات متعلق به «عمار الحکیم»، روحانی شیعه، است. این شبکه نزدیک به ۳۰۰ کارمند و خبرنگار دارد و دفاتر آن در «الکراده» و «بغداد» است.

ترور نافرجام خبرنگار عراقی در دیوانیه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *