پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تدوین پروتکل بهداشتی نشست های خبری و روز خبرنگار

1 دقیقه خوانده شده
تدوین پروتکل بهداشتی نشست های خبری و روز خبرنگار

خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی برای اولین بار در کشور به منظور حفاظت بیشتر از خبرنگاران به عنوان فعالان خط مقدم مقابله با کرونا در کنار مدافعان سلامت، پروتکل بهداشتی برگزاری نشست های خبری و بازدیدهای روز خبرنگار را در شرایط شیوع کرونا تدوین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری برنا ؛ این پروتکل در ۱۲ بند و یک تبصره منطبق با پروتکل تیم خبرنگاری وزارت بهداشت و نظر کارشناسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین شد و در جلسه امروز شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان خراسان رضوی نیز ارائه شد.

پروتکل بهداشتی برگزاری نشست های خبری در شرایط شیوع کرونا که از سوی خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی تدوین شده، به این شرح است:

۱. استفاده از ظرفیت شبکه های ارتباطی الکترونیکی و تصویری برای برگزاری جلسات خبری مجازی و ارسال اخبار به خبرنگاران با هماهنگی روابط عمومی ها در اولویت قرار گیرد.

۲. در صورت نیاز به برگزاری نشست خبری، سعی بر برگزاری جلسه در فضای روباز و محیط دارای وسعت متناسب باشد.

۳. مکان برگزاری نشست و مراسم حتما دارای تهویه مناسب و پنجره باز باشد. (جهت برگزاری نشست خبری به ازای هر ۱۲ متر فضای بسته، وجود دو متر مربع پنجره باز ، الزامی است.)

۴. ضدعفونی کردن دست ها و انجام تب سنجی در بدو ورود انجام پذیرد. همچنین سنجش میزان اکسیژن خون با رعایت موازین بهداشتی(پالس اکسی متری) در برگزاری نشست های خبری توصیه می شود.

۵. رعایت حداقل فاصله فیزیکی یک و نیم تا ۲ متر در زمان حضور و استقرار افراد الزامی است.

۶. به همراه داشتن و استفاده از ماسک الزامی است. علاوه بر آن ارائه ماسک بهداشتی در بسته بندی تک نفره از سوی سازمان برگزار کننده برای خبرنگاران مایه مزید امتنان است.

٧. عدم ازدحام در هنگام ورود و خروج ضروری است.

٨. مدت زمان برگزاری آیین و نشست، حتی الامکان کوتاه بوده و ترجیحا زیر یک ساعت در نظر گرفته شود.

۹. حضور بیش از ۲۵ نفر خبرنگار در هر نشست خبری، مجاز نمی باشد. (دعوت از افراد به صورت محدود و با نام رسانه و فرد مدعو پیشنهاد می شود.)

۱۰. برگزاری نشست های خبری و برگزاری آئین های افتتاحیه و اختتامیه و نظایر آن که مستلزم سفر برون شهری است؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

۱۱. پذیرایی توصیه شده برای همه نشست های خبری آب معدنی و اقلام دارای بسته بندی بهداشتی است.

۱۲. توصیه می شود قبل و بعد از برگزاری نشست خبری مکان برگزاری، توسط دستگاه های مه پاش با الکل ۷۰ درصد ضد عفونی شود.

تدوین پروتکل بهداشتی نشست های خبری و روز خبرنگار

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *