ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تجدید میثاق بانوان خبرنگار با سیدالشهدای مقاومت و همرزمانش

1 دقیقه خوانده شده
به مناسبت هفته دفاع مقدس بانوان خبرنگار با حضور خود در گلزار شهدای کرمان میثاق دوباره با شهدا بستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از  راه دانا؛ بانوان خبرنگار به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور خود در کنار گلزار شهدای کرمان تجدید میثاق دوباره بستند.

در این مراسم فاطمه السادات حسینی مسئول کمیته بانوان ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه اصحاب رسانه در ۸ سال جنگ مقدس حماسه ها آفریدند اظهار کرد: در زمان دوران دفاع مقدس این خبرنگاران بودند که توانستند رشادت ها و دلاورمردی رزمندگان را به تصویر بکشانند و ناگفته های جنگ را برای نسل امروز ثبت کنند.

امروز مسئولیت اصحاب رسانه به مراتب سخت تر از گذشته است

وی گفت: این اصحاب رسانه بود که هر روز وقایع و پیروزی رزمندگان را در عملیات های مختلف جنگ به سمع و نظر مردم می رساندند ودر این راه نیز تعداد زیادی از آنان به شهادت رسیدند.

مدیرکل امور بانوان استانداری افزود: امروز مسئولیت اصحاب رسانه به مراتب سخت تر از گذشته است زیرا باید آنها حماسه هایی که رزمندگان و شهدا خلق کردند را به نسل های جدید انعکاس دهند و در این راه امانت دار خوبی باشند.

حسینی اذعان کرد: ما باید صبوری را از مادران، خواهران و دختران شهدا بیاموزیم و از شهدا بخواهیم که در خط ولایت و شهدا پایدار بمانیم و فرزندانی تربیت کنیم که مدافع ولایت و طن باشند.

تعداد ۸۱۸۸ مادر دو شهید و یک مادر ۹ شهید/وجود ۴۷۷۰ شهید زن در کشور

سپس طیاری راوی جنگ به آمار مادران شهدا در کشور اشاره و بیان کرد: تعداد ۸ هزار و ۱۸۸ مادر دو شهید، ۶۳۱ مادر سه شهید، ۸۲ مادر ۴ شهید، ۲۰ مادر ۵ شهید، ۶ مادر ۶ شهید، یک مادر ۷ شهید، یک مادر ۸ شهید و ۲ مادر ۹ شهید در کشور وجود دارند.

وی با بیان اینکه شهدا تابلوی زیبای ایثارگری دیار مقاومت هستند، گفت: از تعداد ۴ هزار و ۷۷۰ شهید زن در کشور ۲۲۶ نفر مجرد، ۲ هزار و ۴۱۷ نفر متاهل و یک سوم شهدا یعنی یک هزار و ۵۷۰ شهید زن متعلق به خوزستان ثبت شده است.

این روایت گر جنگ اذعان کرد: از ۴ هزار و ۷۷۰ شهید زن ۲۰۴ نفر کارمند، ۱۲۹ نفر شاغل غیر دولتی، ۸۷۱ نفر دانش آموز و ۱۲ نفر دانشجو و بقیه خانه دار بودند که این نشان از عظمت حضور زنان در جنگ بود.

طیاری بیان کرد: نقش زنان در پشت جبهه بسیار پررنگ بود، به شکلی که گردان نانوایی بود که نان می پخت، زنانی بودند که لباس های رزمندگان را می شستند و برخی نیز خیاطی می کردند و اگر کمک  این زنان نبود جنگ ما می لنگید.

وی سپس به بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس آرمیده در گلزار شهدای کرمان پرداخت و تصریح کرد: همسر شهید نصرالله شیخ بهایی می گوید زمانی که به معراج الشهدا برای تحویل جسد همسرم رفتیم رسول که خردسال بود بسیار ناآرامی می کرد زمانی که پرچم را از روی تابوت پدرش بالا زدم شروع به جیغ زدن کرد در این هنگام مشاهده کردم که نصرالله چشمانش را گشود و به رسول نگاه کرد و در همین حین رسول آرام گرفت و او مجددا دشمانش را بست.

و یا شهید مهدی مغفوری عارف لشکر ۴۱ ثارالله، زمانی که جسد وی را به منزل می آورند شروع به خواندن سوره کوثر می کند و در هنگام دفن اذان می گوید، و اینکه گفته می شود «شهید ناصر فولادی حنظله ثارالله بود تنها دو روز از عروسی اش می گذشت که در جبهه حضور یافت»، شهید کریم کاویانی که زرتشتی بود مسلمان  و سپس حافظ کل قرآن و نهج البلاغه می شود و تصمیم می گیرد تا به جبهه برود و سرانجام به معبودش می پیوندد.

این روایت گر جنگ همچنین به ام البنین دیار کریمان اشاره کرد که سه فرزند خود محمدحسن،محمدعباس و محمدحسین سیف الدینی  را تقدیم اسلام کرده بود، شهید محسن برهانی که خواهرزاده این سه شهید که وصیت نامه ای نوشت که در تاریخ تک بود و حضرت امام (ره) و حضرت آقا آن را مطالعه کرده و فرمودند این وصیت با سایر وصایای شهدا متفاوت است و بر همه واجب است که آن را بخوانند.

وی بیان کرد: محسن دوستی به نام سعید حسنی پور داشت که بسیار با هم صمیمی بودند زمانی که محسن از شهرستان رفسنجان با خانواده به کرمان عزیمت می کنند، سعید نیز دلتنگ او شده و از پدرش درخواست می کند که آنها نیز به کرمان بروند هر دو با هم به جبهه می روند در یک عملیات شرکت می کنند در یک روز شهید و جسد آنان مفقود می گردد و پس از ۱۱ سال جسد هر دو به کرمان بر می گردد و در کنار یکدیگر در گلزار شهدای کرمان آرام می گیرند.

تجدید میثاق بانوان خبرنگار با سیدالشهدای مقاومت و همرزمانش

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *