پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تاکید معاون مطبوعاتی بر تامین امنیت شغلی و حقوق قانونی اصحاب رسانه

1 دقیقه خوانده شده
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عدم اجرای صحیح شیوه نامه‌ها از سوی برخی مدیران رسانه‌ها، موجب ناپایداری شغل خبرنگاری شده که با اجرای درست سر فصل‌های قانونی، این مشکلات برطرف می شود.
تاکید معاون مطبوعاتی بر تامین امنیت شغلی و حقوق قانونی اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرشاد مهدی‌پور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان همدان، گفت: بر اساس سرفصل‌های تعریف شده، مدیران رسانه‌ها باید با بیمه کردن نیروهای خود، امنیت شغلی و حقوق قانونی آن‌ها را تامین کنند.
وی اظهار داشت: صندوق هنر فرصت بسیار خوبی برای حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران ایجاد کرده و اکنون بیش از ۶ هزار نفر از روزنامه‌نگاران در این صندوق عضو هستند.
مهدی‌پور با اشاره به فراخوان عضویت اهالی رسانه در سامانه جامع رسانه‌ها که چندی پیش از سوی معاونت مطبوعاتی منتشر شد، از خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت کرد تا برای بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات «صندوق اعتباری هنر» در این سامانه عضو شوند.

معاون مطبوعاتی تصریح کرد: بیمه‌ای که از طریق صندوق هنر ارائه می‌شود شامل گروه مشاغل سخت و زیان آور نیست و خبرنگاران برای بهره مندی از بیمه مشاغل سخت باید توسط مدیران مسئول رسانه بیمه شوند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم اختصاص ارز، سهمیه کاغذ حمایتی دیگر وجود ندارد، افزود: برنامه داریم با استفاده از ارز نیمایی، کاغذ دولتی وارد و آن را در بین مطبوعات توزیع کنیم.
مهدی‌پور با بیان اینکه اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است، اظهار داشت: با افزایش تعداد رسانه‌ها میزان حمایت از این حوزه نیز کاهش می‌یابد.
وی گفت: اعطای آگهی دولتی خارج از مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف قانونی است و با این موضوع برخورد خواهد شد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات فعال خواهد شد که در حال حاضر سامانه کارا تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت مطبوعاتی رتبه‌بندی رسانه‌هاست، افزود: نظرات و اعتراضات اهالی رسانه دراین خصوص بررسی و پیگیری خواهد شد.
مهدی‌پور تاکید کرد: ما از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها حمایت می‌کنیم اما باید از رسانه‌های موثر نه چندان حرفه‌ای در برخی استان‌ها نیز حمایت شود.
معاون امور مطبوعاتی در خصوص شکایات از رسانه‌ها نیز گفت: با رایزنی استانداری، شکایات غیرشخصی از مطبوعات پس گرفته می شود.
وی در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت‌های چاپی در همدان، تصریح کرد: حضور ۵۰۰ نیروی انسانی در عرصه خبر استان همدان ظرفیت کافی را برای تولید محتوای مناسب در عرصه ملی فراهم می‌کند.

گفتنی است در این نشست، مدیران و فعالان رسانه‌ای استان همدان، ضمن طرح مسائل و مشکلات خود به بیان پیشنهادات و نقطه‌نظراتی پیرامون موضوعات مختلف حوزه رسانه پرداختند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سفر یک روزه خود به همدان، علاوه بر دیدار و گفت وگو با اهالی رسانه استان در آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر نیز شرکت کرد.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11168

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *