ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تأمین اجتماعی باید «خبرنگاری» را شغل رسمی قلمداد کند

1 دقیقه خوانده شده
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گفت: تامین اجتماعی فلسفه وجودیش تامین رفاه، آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه های مردم در درمان است اما متاسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه ای بهره گیرد، نمی پذیرد.
تأمین اجتماعی باید «خبرنگاری» را شغل رسمی قلمداد کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس؛ غلامعباس شمس الدینی رییس هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان امروز در دیدار جمعی از اعضای این انجمن با مدیر درمان اداره کل تأمین اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: دکتر مومنی در زمره معدود پزشکان متخصصی است که در هرمزگان، داوطلبانه بهره‌مندی خبرنگاران و فعالان رسانه از ویزیت رایگان را عملی کرده است و از این بابت همه ما بواسطه احترامی که در این زمینه صورت گرفته، قدردان هستیم.

وی افزود: در پاندمی کرونا نیز شاهد بودیم که مجاهدانه صدها بیمار کرونایی را مستمرا تحت نظر داشتید و درب مطب‌تان حتی در سخت‌ترین شرایط نیز به روی این بیماران باز بوده و جامعه ما عمیقا قدردان تلاش این پزشک خدوم است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گفت: خبرنگاران در زمره معدود اقشار جامعه هستند که با خلوص نیت تمام تلاش خود را برای مقابله با جهل، شایعه و انعکاس خدمات نظام با کمترین توقع و چشمداشت بکار گرفته‌اند اما با گذشت بیش از ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کم توجهی‌ها نسبت به آنان ادامه دارد.

به گفته شمس الدینی، تامین اجتماعی فلسفه وجودیش تامین رفاه، آسایش و آرامش جامعه و رفع دغدغه‌های مردم در درمان است اما متاسفانه شغل خبرنگاری را به عنوان شغل رسمی که بتواند از مزایای بیمه‌ای بهره گیرد، نمی پذیرد مگر آنکه در قالب کارگاهی فعالیت داشته باشند درحالیکه خبرنگاران و عکاسان آزادی داریم که به هیچ رسانه‌ای تعهد کاری ندارند اما آثارشان در بیشتر رسانه‌ها انعکاس می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به تامین درمان و بازنشستگی خبرنگاران و فعالان رسانه استان، تصریح کرد : نظام و حاکمیت باید این قشر را مورد حمایت قرار دهد چرا که در همه عرصه‌ها در خط مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارد و نمونه بازر آن نقش پررنگ خبرنگاران در اطلاعرسانی صحیح و بموقع در خصوص پاندمی کرونا بود.

شمس الدینی پیشنهاد کرد با تشکیل یک کمیته ارزیابی و شناسایی خبرنگاران آنها را زیر مجموعه تشکلات صنفی شان بیمه کرد تا این مشکل عمده مرتفع شود.

تأمین اجتماعی باید «خبرنگاری» را شغل رسمی قلمداد کند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *