پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

«بیژن مقدم» روزنامه نگاری شناخته شده و صاحب سبک است

1 دقیقه خوانده شده
«بیژن مقدم» روزنامه نگاری شناخته شده و صاحب سبک است

یک فعال رسانه‌ ای گفت: فردی که قرار است نماینده مدیران مسئول شود، باید یک روزنامه نگار شناخته شده و صاحب سبک باشد. سابقه کار مطبوعاتی به این معنی است که خبرنگار را درک کند و مدیریت تحریریه را بداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ «فرشاد مهدی پور» فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، ‌گفت: هیئت نظارت مطبوعات از اشخاص حقوقی تشکیل شده که هر کدام بنا به موقعیتی در این هیئت عضو هستند و این هیئت توانایی هایی دارد از جمله صدور مجوز و … همچنین دو سال یکبار یک نماینده منتخب خبرگزاری ها و مطبوعات در انتخاباتی برگزیده می شود که مسئولیت همه این وظایف را به عهده می گیرد.

وی ادامه داد: از سال های گذشته اتفاقی افتاده است و رقابت فعال تری برای کسب این کرسی بین مطبوعاتی ها به جریان افتاده است و صنف های مختلف تلاش می کنند نظر خودشان را در این انتخابات اعلام کنند و از بین ۴۰۰۰ مطبوعات واجد شرایط رای دادن حدود ۲۰۰۰ رای داده می شود.

مدیر مسئول سابق روزنامه «صبح نو» افزود: نکته دیگری که وجود دارد تمایل جریان ها و گروه های سیاسی است و دولت چه در دوره قبلی و چه دولت جدید تمایل دارد این کرسی را به سمت خود بیاورد تا طرح خود در جلسه هیئت نظارت افزایش پیدا کند و شبهاتی درباره این موضوع هم مطرح می شود و برخی از نامزدها اطلاعیه هایی درباره روند برخی مداخلات انتخابات انتقاد کردند.

وی درباره ویژگی های یک نماینده برتر از میان کاندیدا گفت: این فرد باید یک روزنامه نگار شناخته شده و صاحب سبک باشد. ما در این کرسی بعضا افرادی می بینیم که سابقه فعالیت مطبوعاتی دارند اما هیچ وقت یک رسانه بزرگ و اصلی را اداره نکردند یا کار روزنامه نگاری چندانی انجام ندادند. سابقه کار مطبوعاتی به این معنی است که خبرنگار را درک کند و مدیریت تحریریه را بداند.

مهدی پور ادامه داد: سلامت فردی مورد بعدی است که باعث می شود کاندیدا از استقلال فردی و نسبی برخوردار باشد. البته نه به این معنی که فرد مستقل از تفکر و احزاب و جریان سیاسی باشد، نه منظور این است که استقلال رای داشته باشد و قبیله گرایانه تصمیم نگیرد. برای مثال ممکن است من الان از نامزدی حمایت کنم که می دانم در تصمیم گیری هایش از استقلال فردی برخوردار است البته ممکن است که از نظر سیاسی در یکی از پایگاه های سیاسی موجود تعریف شود اما اینطور نیست که همه تصمیم هایش را بر اساس تصمیم های سیاسی بگیرد، او باید تصمیم هایش را حرفه ای و تخصصی بگیرد. موضوع مستقل بودن در کنار حرفه ای بودن دو شاخصه مهمی است که باید برای رای دادن به این کاندیداها در نظر گرفت.

وی همچنین ادامه داد: آقای بیژن مقدم یکی از فعالین سیاسی و روزنامه نگاران با سابقه کشور است و سوابق مدیریتی متعددی در خبرگزاری فارس و روزنامه ایران و جام جم و رسالت دارد و به عنوان یک چهره خوش نام مطبوعاتی که محل وثوق جریانات مختلف هستند شناخته می شود و فکر می کنم گزینه خوبی برای انتخاب نماینده مطبوعات در دوره جدید باشند.

وی در پایان نیز گفت: چون این فرد می خواهد در آینده مطبوعات را نمایندگی کند و در سرنوشت مطبوعات تاثیر گذار است. همچنین او درباره مواردی مثل موضوع کاغذ و … نیز نقش به سزایی دارد و می تواند اعلام نظر کند.

«بیژن مقدم» روزنامه نگاری شناخته شده و صاحب سبک است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *