پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

به همت نویسنده اردبیلی؛ کتاب سینمایی «از شوکران تا سرخ‌پوست» به چاپ دوم می‌رسد

1 دقیقه خوانده شده
«از شوکران تا سرخ‌پوست» کتاب سینمایی نویسنده اردبیلی به چاپ دوم می‌رسد. مدیر اجرایی این اثر در گفت و گو با خبرنگار ما در اردبیل گفت: کتاب مزبور که برای بار نخست در سال ۱۳۹۹ چاپ شد حاوی یادداشت‌های محمدرضا نوذریان، پژوهش‌گر و مدرس دروس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بود که مورد توجه اهالی هنر و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و نمایشی قرار گرفت.
به همت نویسنده اردبیلی؛ کتاب سینمایی «از شوکران تا سرخ‌پوست» به چاپ دوم می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرزنیوز ؛ ملاحت بضاعت‌پور اردبیلی تصریح کرد: در چاپ نخست، دوازده فیلم سینمایی ایرانی مرتبط با حوزه زنان و خانواده، بررسی شده بودند که با افزوده شدن چند یادداشت دیگر، چاپ دوم این کتاب برای انتشار آماده شده است.

بضاعت‌پور اردبیلی ابراز امیدواری کرد چاپ دوم از شوکران تا سرخ‌پوست در آستانه ۲۱ شهریور، روز سینما راهی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها شود.

گفتنی است نامگذاری ۲۱ شهریور ماه در تقویم به عنوان روز ملی سینما، اما اتفاق مهمی بود که به زعم بسیاری از اهالی سینما و هنرمندان باعث می‌شود تا این هنر به فراموشی سپرده نشود. ثبت روز ملی سینما در تقویم به طور مستمر ۱۲ سال طول کشید و در اقدامی عجیب از سال ۹۱ این روز در تقویم‌هایی که منتشر شد حذف شد. آن سال از لابه‌لای اخبار شنیده می‌شد با توجه به اختلافاتی که بین خانه سینما و سازمان سینمایی وجود داشت که در نهایتا منجر به تعطیلی موقت خانه سینما شد این روز از بخش اصلی تقویم حذف و به بخش ضمایم منتقل شد البته تصمیم گیرنده اصلی در حذف این نام از تقویم شورای فرهنگ عمومی بوده است. این اتفاق واکنش تعداد زیادی از هنرمندان را در پی داشت که جمیعا معتقد بودند این اقدام منصفانه نبوده است. با وجود واکنش‌های متعددی که حذف نام روز سینما از تقویم‌های رسمی داشت، اما این اتفاق تا سال ۹۳ ادامه پیدا کرد تا اینکه علی جنتی وزیر فرهنگ دولت یازدهم در اولین مراسم جشن ملی سینما که بعد از بازگشایی خانه سینما  از بازگشت مجدد روز سینما به تقویم خبر داد و در نهایت یکشنبه ۴ آبان ماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سینما رسما به تقویم کشور بازگشت. با همه این حاشیه‌ها، اما جای خرسندی است که ۲۱ شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما در تقویم ایران وجود دارد و در این روز همه اهالی سینما حتی اگر به دلایلی جشن خانه سینما نیز در این روز برگزار نشود همدلی خودشان را در این عرصه به اثبات می‌رسانند.

به همت نویسنده اردبیلی؛ کتاب سینمایی «از شوکران تا سرخ‌پوست» به چاپ دوم می‌رسد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *