ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

به همت انجمن ادبی روزهای طلایی البرز؛ جشن یلدای ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
همزمان با برگزاری پانزدهمین محفل شعر و موسیقی انجمن ادبی روزهای طلایی البرز، جشن یلدای ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
به همت انجمن ادبی روزهای طلایی البرز؛ جشن یلدای 1400 برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرزنیوز؛ در این مراسم ویژه برنامه های طنز و شادی به مناسبت استقبال از شب یلدا به همراه نمایش کمدی توسط گروه نمایشی «رد پای پاسارگاد» اثر احسان فلاحیان اجرا می شود.

محمد شعبانی مدیر انجمن روزهای طلایی البرز با اعلام این خبر گفت: مدعوین محترم می‌توانند با لباس‌های رنگ شاد و یا لباس‌های محلی استان خود در این جشن حضور به هم رسانند.

گفتنی است این جشن با اجرای محمد امین افشین مجری طناز روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۴ در سالن سینما تئاتر رسالت به نشانی کرج، چهارراه طالقانی، ابتدای بلوار ماهان، کوچه آموزش و پرورش، کانون رشد برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است که صدای پای یلدا آرام آرام به گوش می رسد. پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها خانه را برای استقبال از فرزندان آماده می کنند و فرزندان و نوه ها نیز از آن سوی برای دیدار بزرگان خانواده بی قرارند. برگزاری مراسم یلدا، آیینی خانوادگی است و گردهمایی ها به خویشاوندادن و دوستان نزدیک محدود می شود. ایران کشوری با فرهنگی غنی است که مردمانش بنا به ذوق و سلیقه و طبیعت منطقه ای که در آن زیست می کنند هر یک برای برگزاری سنت های کهن آداب خاص خود را دارند. آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادین دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند.

خبرنگار: الناز قنبری

به همت انجمن ادبی روزهای طلایی البرز؛ جشن یلدای ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *