چ٫ فروردین ۲۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برگزاری کارگاه آموزشی بازی‌های بومی – محلی ویژه خبرنگاران استان اردبیل

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی بازی‌های بومی – محلی ویژه خبرنگاران خبر داد.
انتشار مجدد فراخوان حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در بخش فرهنگ و هنر و رسانه

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی بازی‌های بومی – محلی ویژه خبرنگاران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ مصطفی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در راستای توسعه و ترویج همگانی کردن بازی های بومی و محلی، کارگاه آموزشی بازی های بومی و محلی ویژه خبرنگاران برگزار می شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، افزود: در حاشیه این کارگاه مسابقه ای از بازی های بومی و محلی با اهدای جوایز ارزنده و حکم قهرمانی به نفرات برتر نیز برپا خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل  اظهار داشت: کارگاه آموزشی بازی‌های بومی – محلی ویژه خبرنگاران با مسابقه ویژه برای آقایان و بانوان روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۵:۳۰ در سالن ورزشی رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است بازی‌های بومی محلی در اردبیل که متجاوز از ۱۰۰ مورد آن در کتب مختلف ذکر شده و بر اساس پژوهش‌ها شناسایی شده است، هر یک متناسب با شرایط اقلیمی و امکانات موجود بوده و با وسایل بسیار ساده برگزار می‌شده است. سردسیر بودن استان اردبیل موجب شده است شمار قابل توجهی از بازیهای زمستانی از دهه ها قبل شکل گرفته و نسل به نسل به عنوان عنصر شادی بخش برای روزهای کوتاه و شبهای بلند زمستان مورد استفاده قرار گیرد. روح جمعی، فعالیت گروهی، توجه به ارزش‌های بومی محلی، توجه به ارزش‌های دینی و شادی آفرینی از خصایص بازی‌های بومی محلی در این منطقه است و در اغلب آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.

گفتنی است مات شیطان ( شیطان مره ) – بازی گیزلَن پاچ – بش داش ( پنج سنگ ) – بازی چیلینگ آغاج – بازی رفیق تو را کی برد؟ – دستمال بازی ( دستمال قاپدی ) – بازی آتلانماق – لی لی ( گانیه ) از جمله بازی های بومی و محلی اردبیل به شمار می روند.

خبرنگار: فرناز قنبری

برگزاری کارگاه آموزشی بازی‌های بومی – محلی ویژه خبرنگاران استان اردبیل

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *