ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برگزاری نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای در رودبار

1 دقیقه خوانده شده
برگزاری نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای در رودبار

رئیس بسیج رسانه استان گیلان از برگزاری نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای برای فعالان فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ سرهنگ مهدی پارسا با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای در این شهرستان اظهار کرد: مبانی سواد رسانه و سواد فضای مجازی، رژیم مصرف رسانه، امنیت کاربری، مدیریت فضای مجازی در خانواده و عملیات روانی در رسانه و فضای مجازی از سرفصل‌های این دوره آموزش سواد رسانه‌ای در رودبار می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای برای فعالان فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای شهرستان رودبار یک‌روزه است، گفت: این دوره به مدت هشت ساعت آموزشی و همراه با صدور گواهینامه معتبر در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در سازمان تبلیغات اسلامی رودبار برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه سواد رسانه در دنیای امروز تصریح کرد: رسانه‌ها در عصر حاضر نقش تعیین‌کننده‌ای در نگرش و جهت‌دهی دنیا داشته و به ابزار کار برای ابرقدرت‌ها و زورمندان جهانی تبدیل‌شده‌اند.

پارسا با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای نیاز اساسی جامعه است، افزود: فراگیری دنیا به شیوه‌های نوین ابزار رسانه‌ای و گستردگی این ابزار، نیاز است آحاد جامعه نسبت شناخت و چگونگی تأثیرپذیری از رسانه‌ها دانش و آگاهی داشته باشند و این مهم با داشتن سواد رسانه تحقق پیدا می‌کند.

به گفته پارسا، این برنامه توسط سازمان بسیج رسانه استان گیلان و با همکاری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رودبار و مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین دوره آموزش سواد رسانه‌ای در رودبار

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *