ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برگزاری مراسم گرامیداشت روز «خبرنگار» در چالوس

1 دقیقه خوانده شده
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار استان مازندان، در شهرستان چالوس برگزار شد.
برگزاری مراسم گرامیداشت روز «خبرنگار» در چالوس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ سید محمود حسینی‌پور نوری، استاندار مازندران در آئین تجلیل از خبرنگاران استان مازندران که به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار در سینما جهان نما چالوس برگزار شد، با اشاره به نقش مهم رسانه ها در عصر حاضر، اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی امروز به عنوان نماد آزادی خواهی برای مستضعفان جهان به عنوان یک الگوی منحصر بفرد مورد توجه قرار دارد به طور قطع مرهون نقش موثر خبرنگارانی است که در مرزهای داخلی و بین المللی تلاش می کنند.

وی افزود: اگر امروز شاهد اقتدار رسانه ای در داخل جریان غربگرا هستیم و جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی در این مسابقه نابرابر روبه جلو هست به خاطر ابتکار عمل شما خبرنگاران است و جبهه دشمن علیرغم همه تلاش‌هایی که کرد نتوانست مسیر حق طلبی جمهوری اسلامی را دچار آسیب کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه جایگاه خبرنگاران،جایگاه رفیعی است،تصریح کرد: نقش شما خبرنگاران در عرصه داخلی و بین المللی زدودن غبارهایی است که جریان غربگرا ایجاد کرده است و نقش شما خبرنگاران در رساندن پیام مظلومیت این مردم در طول سال‌های دفاع مقدس به دنیا باعث که دنیا تسلیم مظلومیت مردم ایران شود.

حسینی پور با بیان اینکه شهید صارمی تنها یه فرد نبود بلکه یک جریان فکری رسانه ای است که شما نمایندگی این جریان رسانه ای را بر عهده دارید، گفت: اگر چنین روزی بزرگداشت روز خبرنگار نامگذاری می شود مسئولیت سنگینی را بر عهده جامعه خبرنگاران می گذارد و باید از این جریان فکری  به نوعی دفاع شود که در کشور و دنیا منتشر شود.

وی با بیان اینکه خبرنگار تلاش می‌کند که آگاهی پیدا کند زیرا آگاهی و اطلاع پیش نیاز نگارش هر گزارشی است، یادآور شد: مدیری که امروز در این عرصه مدیریتی که زمان انفجار اطلاعات در دنیاست بسته رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کار خودش نداشته باشد قطعاً محکوم به شکست است.

در ادامه این نشست، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم، اظهار کرد: اگر دنبال تحول اساسی در ساختار رسانه در مازندران باشیم، نفع آن به همه مناطق خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ساختار توزیع آگهی در مازندران نیز در حال طراحی است تا هم رسانه و هم خبرنگار از آن نفع ببرند، تصریح کرد: گوش شنوایی برای صدای شما داریم اما این صدا نباید تفرقه به وجود بیاورد و باید پیشبرنده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه و خبرنگار مازندرانی در کشور از برترین‌ها هستند، گفت: رسانه‌ها دست در دست هم،

مشکلات صنفی خبرنگاران، تنها مختص این دولت نیست

محمدیان مسئول بسیج رسانه کشور نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه مازندران دارای جمعیت نخبگانی و دومین قطب رسانه کشور است، اظهار کرد: ما در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین عقب هستیم و تمام مسئولان باید بدانند که امروز جبهه واحد رسانه اولویت اول نظام است.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلات صنفی خبرنگاران، تنها مختص این دولت نیست و از ابتدای انقلاب تاکنون ادامه داشته است، تصریح کرد: امروز نهضت کادرسازی رسانه رو به افول است چرا که همیشه از نداری و مشکلات خبرنگاران گفته شد اما از اقتدار و عزت خبرنگار سخن نگفته‌ایم.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز «خبرنگار» در چالوس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *