پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برگزاری دوره آموزشی اصول خبرنگاری و خبرنویسی

1 دقیقه خوانده شده
مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا با همکاری خبرگزاری ایسنا دوره آموزشی اصول خبرنگاری و خبرنویسی را برگزار می کند.
برگزاری دوره آموزشی اصول خبرنگاری و خبرنویسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ این دوره با ارائه گواهینامه معتبر قابل ترجمه توسط مدرس  خبرگزاری ایسنا از تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانم ها و آقایان به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این دوره می توانند با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۷۲۳۸۰۴ و ۰۹۱۰۵۴۹۴۴۷۹ تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است آموزش اصول خبرنویسی از اصل های جدائی ناپذیر شغل خبرنگاری می باشد بنابراین یک خبرنگار باید به سبک های متداول خبرنویسی تسلط داشته باشد، تا بتواند گزارش خبری پر کشش وجذاب ارائه دهد از اولیه ترین اصول خبر نویسی می توان به گزارش خبری مبتنی بر کلمات ساده و روان که برای همه ی مردم قابل درک وفهم باشد اشاره کرد. یکی دیگر از اصول های مهم خبرنگاری رعایت اخلاق خبرنگاری اعم از شجاعت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و خبرنگاری دربرگیرنده هنجارهایی است که روزنامه نگاران و خبرنگاران باید به آنها پایبند باشند و نادیده گرفتن آنها نیز می تواند به روزنامه نگار، خبرنگار و رسانه آسیب جدی وارد کند. یکی از اصول اخلاق خبرنگاری دستیابی و ارائه اطلاعات و اخبار سازنده و مفید است. رسانه به عنوان واسطه بین مردم و واقعیتها و رویدادها بایستی آینه وفادار رخدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد. خبرنگار و رسانه در حقیقت امانتدار مردم در دستیابی به اطلاعات هستند و باید این امانت را به خوبی ادا کنند.

خبرنگار: الناز قنبری

برگزاری دوره آموزشی اصول خبرنگاری و خبرنویسی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *