بررسی روشهای نوین جذب سرمایه در کسب و کارهای فرهنگی
1 دقیقه خوانده شدهدر سیزدهمین جلسه مدیریت فرهنگی، اهمیت اهدای پول و نقش صنعت مرچها merchandising industry (بازارپردازی) در درآمدزایی و توزیع محصولات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سیزدهمین جلسه از سومین دوره تخصصی مدیریت فرهنگی با موضوع «طراحی مدل کسب و کار فرهنگی» با همکاری اندیشکده مرآت و گروه مشاوران مدیریت رواق برگزار شد.
در این جلسه، محمد مهدی ایزدخواه، پژوهشگر به بررسی روشهای نوین جذب سرمایه درکسب و کارهای فرهنگی پرداخت. وی به اهمیت اهدای پول (donation) به عنوان یکی از مدل های موفق جذب سرمایه اشاره کرد و افزود که این روش درسطح جهانی پرطرفدار است. برخی موسسات فرهنگی خارجی بخش زیادی از فعالیت های خود را با کمکهای مردمی مدیریت می کنند و برخی دانشگاه ها حتی تا ۹۰ درصد بودجه خود را از این طریق تأمین می کنند.
هم چنین به نقش صنعت مرچ andising در کسب و کارهای فرهنگی پرداخته شد؛ به ویژه تولید و فروش محصولات مرتبط که می تواند منبع درآمدزایی موثر باشد. در بخش دیگری از جلسه، کانال های توزیع محصولات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و اهمیت توزیع به عمده فروشان برای حل چالش های فروش محصولات فرهنگی مورد تأکید قرار گرفت.
این جلسه با هدف بررسی استراتژی های نوین در طراحی مدل های کسب و کار فرهنگی و بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی برگزار شد.
لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=18231