ی٫ شهریور ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

برای نخستین بار در تاریخ مطبوعات انقلاب| دادستانی مانع فعالیت «خبرنگار ضدفساد» شد

1 دقیقه خوانده شده
برای نخستین بار در کشور یک دادیار دادسرای محلی با صدور قرارقضایی مانع فعالیت خبرنگار ضدفساد در کشور شد.
برای نخستین بار در تاریخ مطبوعات انقلاب| دادستانی مانع فعالیت «خبرنگار ضدفساد» شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه خبری جامعه خبر؛ صبح روز یکشنبه با احضار سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد، روزنامه نگار و مدرس خبر به دادیاری شعبه ۷ دادسرای شهرستان ری «مکرمی» دادیار این شعبه با صدور قرار قضایی خبرنگار ضدفساد را از هرگونه فعالیت رسانه ای، مطبوعاتی و اطلاع رسانی در سراسر کشور منع کرد.

این در حالی است که صلاحیت این دادگاه محلی رسیدگی به جرائم مطبوعاتی خبرنگاران نیست و باید این نوع پرونده ها و قرارها در دادگاه مطبوعات و دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شود.

این دستور و قرارقضایی در حالی است که با افشاگری های سید هادی کسایی زاده در یک سال اخیر مردم از حقایقی باخبر شدند که پیش از آن چندین خبرنگار فعال شهرستان آن را سانسور کرده و بیشتر مجیز فرماندار و مدیران را منتشر و بیان می کردند.

فرماندار ری و عوامل او اعم از بخشدار کهریزک، بخشدار قلعه نو، بخشدار حسن آباد و برخی از مدیران در یک اقدام همزمان شکایت های متعددی را علیه این خبرنگار انجام دادند که موجب تشکیل ده ها پرونده در ۳ دادسرا و دادگاه در شهرستان ری و دستگیری و زندانی شدن او در کلانتری و زندان تهران بزرگ شد.

افشای فساد انتخاباتی در باقرشهر و کهریزک و همچنین افشای سوء مدیریت ها در شهرستان ری، شکایت از فرماندار و شهردار باقرشهر بخشی از اقدامات سید هادی کسایی زاده می باشد که در خبرهای ذیل بخشی از آن را می توانید مطالعه کنید.

این اقدام دادستانی شهرستان ری در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و اصل آزادی بیان در مطبوعات را زیر سوال می برد. کسایی زاده خطاب به محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نوشته است: این انقلابی که شهدا پایه گذاری کردند مدت زیادی است که بخشی از آن دست نا اهلان افتاده و هر سال شاهد زندانی شدن مدیرانی هستیم که روزگاری مسئولان این نظام بوده اند. شما دم از حمایت از گزارشگران ضدفساد زدید و مردم به شما اعتماد کردند اما این اقدامات علیه یک خبرنگار حرفه ای که به دور از رانت و کلاهبرداری رسانه ای به طور آزاد کار کرده درست نیست.

کسایی زاده گفت: وقتی خبرنگاران کشور ببینند یک خبرنگار آزاد و حرفه ای اینطور با افشای فساد دستگیر و زندانی و برخورد و محروم می شود چه توقعی خواهید داشت که رسانه و خبرنگار وارد رانت و فساد نشود؟

شما به جای حمایت از خبرنگاران و گزارشگران ضدفساد آنها را رها کردید و من از شما گله و انتقاد دارم.

به گزارش جامعه خبر سید هادی کسایی زاده پیش از این پرونده های بزرگی مانند فساد بیمه، پدیده شاندیز و تخلفات مسئولان را رسانه ای کرده بود که در پرونده افشای فساد رئیس وقت بانک مرکزی با شکایت مدیرعامل وقت بانک سرمایه و ولی الله سیف بازداشت و راهی سلول انفرادی اوین شد.

کسایی زاده با شکایت حسن روحانی رئیس جمهور در سال ۱۳۹۸ هم در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شد. این روزنامه نگار به دلیل انتقاداتش از سوی شهرداری تهران بایکوت شده و طرح ترافیک او برای همیشه لغو شد.

سید هادی کسایی زاده ۲ بار به دلیل گزارش های ضدفساد از خبرگزاری مهر اخراج شد و همین گزارش های او در زمان دبیری اش در خبرگزاری موج موجب فیلتر شدن این رسانه شد.

برای نخستین بار در تاریخ مطبوعات انقلاب| دادستانی مانع فعالیت «خبرنگار ضدفساد» شد

About Author

2 دیدگاه برای “برای نخستین بار در تاریخ مطبوعات انقلاب| دادستانی مانع فعالیت «خبرنگار ضدفساد» شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *