ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

با پیگیری صندوق اعتباری هنر، واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر محقق شد

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته اسامی اعضای صندوق اعتباری هنر برای انجام واکسیناسیون به وزارت بهداشت اعلام شد.
با پیگیری صندوق اعتباری هنر، واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر محقق شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: طی پیگیری های صورت گرفته در چندماه گذشته اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

وی در رابطه با اعلام اسامی اعضای صندوق به وزارت بهداشت گفت: با پیگیری و اعلام اسامی تمامی اعضای صندوق، نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌شود، همچنین طبق هماهنگی انجام شده، امکان واکسیناسیون هنرمندان با ارائه هنرکارت نیز فراهم شده است.

 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درپایان با قدردانی از همراهی وزرا و مسوولان وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: گرچه امکان واکسیناسیون فعالان فرهنگی با تاخیر محقق شد و طی این مدت هنرمندان عزیزی بر اثر ابتلا به کرونا از دست رفتند اما امیدواریم این اتفاق سبب آرامش خاطر اندک برای این قشر شریف شود و کمی از شرمندگی ما بکاهد.

گفتنی است سالیان متمادی هنرمندان ما از عدم امنیت شغلی و مشکلات ناشی از نبود جایگاه مشخص رنج برده‌اند. عدم برخورداری از مزایای یک فرد شاغل در جامعه خصوصا در سال‌های پایانی عمر بیش از هر زمان دیگری دامن‌گیر هنرمندان شده است. در این میان بعد از انقلاب اسلامی با رشد روزافزون مراکز آموزشی و فرهنگی سیل علاقمندان به عرصه فرهنگ، هنر و رسانه فزونی گرفت. در این میان به دلیل تعطیلی پروژه‌های فرهنگی و هنری و یا نشریات موضوع امنیت شغلی و حمایت از کارکنان آن، مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به فکر انداخت تا در اندیشه تاسیس نهاد مشخصی جهت حمایت مستمر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران باشند. مساله‌ای که با اجرایی شدن بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و برخورداری از تسهیلات مالی می‌توانست تا حدی به رفع دغدغه‌های موجود بی‌انجامد. در نتیجه صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۲ رسما تشکیل گردید. صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسما از فروردین ماه ۱۳۸۳ در ساختمانی متعلق به موسسه فرهنگ و توسعه واقع در خیابان آرژانتین آغاز کرد. در نخستین سال فعالیت ۷۵۶ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند. صندوق موسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هیات امناء اداره می‌شود.

با پیگیری صندوق اعتباری هنر، واکسیناسیون اصحاب فرهنگ و هنر محقق شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *